Hajnalban Összeomlott a Tények műsorvezetője!

Szinte összeomlott a Tények műsorvezetőjének egészsége: kegyetlen fájdalmak gyötörték a Tények híradósát, aki egy ártatlan séta közben érezte meg, hogy valami végzetesen nincs rendben a lábával. A fájdalom egyre élesebben hasított belé, és nem maradt más választása – azonnal orvoshoz rohant, ahol kíméletlen diagnózis várt rá.
MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Honda döntése, hogy kivezeti a dízelmotorokat a CR-V kínálatából, akár még bölcs lépésnek is bizonyulhat, ha az érkező hibrid változat elég meggyőző lesz. Addig viszont jogosan merül fel a kérdés, hogy egy 1,5 literes turbós benzinmotor, fokozatmentes automata váltóval (CVT) párosítva, vajon elég jó választás-e egy közel 1700 kg-os autóhoz.
Az első benyomások alapján inkább nem. A turbós benzines motor valóban ad néhány előnyös tulajdonságot a CR-V-nek: alacsony fordulatszámon finoman működik, menet közben csendes és kulturált, pörgetve pedig egyenletesen és szabadon forog – talán jobban is, mint egy hasonló teljesítményű dízel.
Viszont a CVT váltóval párosítva már nem ennyire meggyőző az összhatás. Bár a Honda igyekezett a váltó viselkedését egy hagyományos automatáéhoz vagy akár duplakuplungos szerkezetéhez hasonlóvá tenni, nem sikerült teljesen kiküszöbölni azt a „gumiszalagos”, nyúlós érzetet, ami a CVT-kre jellemző.
Ha valaki nyugodt, kényelmes tempóban szeret vezetni, a hajtáslánc jól teljesít: finom és könnyen kezelhető. De amikor nagyobb gyorsításra van szükség, a rendszer gyakran egyszerűen csak felpörgeti a motort 5000-es fordulatig, és a váltó eközben próbálja valahogy a négy kerékhez juttatni az elérhető nyomatékot.
A 243 Nm-es csúcsnyomaték önmagában sem túl meggyőző egy ekkora autóhoz, és a mindennapi közlekedés során bőven vannak olyan szituációk, amikor szükség lenne minden cseppjére. A rendszer ilyenkor rendre a fordulatszám növeléséhez nyúl.
A CVT-k torquey, vagyis nagy nyomatékú motorok mellett viselkedhetnek jobban – ez viszont nem az a helyzet. Ráadásul az autó lassú reakcióideje is hátráltató tényező lehet főutakon és autópályán: a gyorsítás és a pedál lenyomása között gyakran érezhető késlekedés van. A 30-70 mph gyorsulás 8,4 másodperces ideje ugyan nem katasztrófa, de a valóságban a váltó csúszása és határozatlansága miatt a CR-V kissé lomha és kelletlennek tűnik.
A gyenge fogyasztás pedig nem igazán ellensúlyozza a hajtáslánc hiányosságait. Mivel gyakran kell erőltetni a motort a kellő teljesítmény eléréséhez, a teszt során mért átlagos fogyasztás nem érte el a 32 mpg-t (kb. 7,4 l/100 km), és az országúti, 37,9 mpg-s érték (kb. 6,2 l/100 km) sem igazán meggyőző.
Leave a Comment