Jön a brutális KÁNIKULA! Ekkor ér ide!

A hét elején még maradt a hideg időjárás, sőt, helyenként extrém fagyokat is mértek – a Bükk hegységben például -22,6 fokig süllyedt a hőmérséklet. Azonban fokozatosan búcsút inthetünk a sarkvidéki eredetű légtömegeknek, és a napok előrehaladtával enyhülés veszi kezdetét.
Jelentős melegedés jön
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Toyota Prius-ba való belépéshez nem szükséges kulcs. Ahogy a beindításhoz sem – nem mintha egy Prius hagyományos módon indulna be. Ehelyett a kijelző életre kel, néhány távoli búgást hallasz, és megjelenik egy „Ready” (Készenléti) fény. Ezután a választókarba helyezed a D-t (ami azonnal visszaugrik a középső helyzetbe), felengeded a lábbal működtetett parkolóféket (meglepően alacsony technológiai szintű), rálépsz a gázpedálra, és elindulsz, szinte hangtalanul.
Az akkumulátor töltöttsége és a gázpedál finom nyomása függvényében a Prius akár 50 km/h sebességig is kizárólag elektromos üzemmódban haladhat. Ezután a benzinmotor diszkréten csatlakozik. A motor indítása szinte hangtalan, mivel nincs hagyományos indítómotor, és olyan világban vagy, ahol a gázpedál használata és a motor hangja csak laza kapcsolatban áll egymással. A 0-100 km/h gyorsulási idő 10,9 másodperc, és az autópályás haladás nyugodt.
A gázpedál használata és a motor hangja csak laza kapcsolatban áll egymással.
Mindezek mellett választásod van kísérteties zöld grafikák között, amelyek lekötik a figyelmedet. Van egy energiaáramlási diagram, amely oldalnézetből, forgó kerekekkel mutatja, hogy mi töltődik, és mi működik hajtás alatt. Vagy választhatsz oszlopdiagramot, amely a fogyasztást és a regenerált energiát mutatja.
A Prius Plug-In hasonló vezetési élményt kínál. Az extra 36 kg akkumulátor miatt álló helyzetből lassabbnak tűnik, és természetesen hosszabb ideig képes kizárólag elektromos üzemmódban haladni. Azonban a motor úgy integrálódik, hogy zökkenőmentesen több teljesítményt biztosít, és könnyedén képes tartani a gyorsabb forgalmat. A hivatalos 0-100 km/h idő fél másodperccel lassabb, mint az alapmodellé, 11,4 másodperc.
Végül van egy skála, amely az azonnali energiafelhasználást vagy -visszanyerést mutatja. Ezen a skálán láthatod az eredményeket a Power mód (élesebb reakció, magasabb motorfordulatszám), Economy mód (ennek az ellenkezője) vagy EV (figyeld a akkumulátor oszlopdiagramjának csökkenését) kiválasztása esetén.
A váltókaron van egy „B” (Braking) mód is, amely növeli a regeneratív fékezés mértékét. A fékek maguk puhábbak, és nehezen adagolhatók simán, de a regeneratív fékezés és a tárcsafékek közötti váltás érzékelhetetlen a pedálon.
Leave a Comment