Jövőre eltörlik a nyugdíjakat

Magyarországon idehaza jelenleg kötelező állami nyugdíjrendszer működik. Működési elvének lényege, hogy az éppen aktív dolgozók adó jellegű járulékaiból finanszírozzák az éppen nyugdíjas korú lakosság nyugdíját. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Peugeot legújabb örököse ebben a hagyományban, a 208 GTi, komolyabb próbálkozás volt, mint amit hosszú ideje láthattunk arra, hogy a márkát visszavezessék arra a tiszteletreméltó helyre, amit két-három évtizeddel ezelőtt kivívott magának.
Ám bár egyszerűbb és lelkesebb szórakoztató volt, mint sok más forró kisautó, a balszerencséje az volt, hogy egy időben jelent meg a rendkívül jó Renault Clio RS 200 Turbóval és a kivételes Ford Fiesta ST-vel.
A Peugeot válasza – közel két évvel később, némi ünnepélyes túlzással tálalva – gyakorlatilag így szólt: „na, erre mit léptek?” Ez lett a limitált szériás 208 GTi 30th. Ezúttal nem csupán egy új fényezésről és alufelnikről van szó, mint oly sok különkiadásnál: a motor, a váltó, a futómű, a fékek és a kormányzás mind frissítést vagy finomhangolást kapott, emellett a külső és belső megjelenés is megújult.
A Peugeot szerint az eredmény nemcsak nagyobb teljesítményű autó, mint az alap 208 GTi, hanem karakteresebb is – radikálisabb fellépéssel és „több lélekkel”. Ha ez valóban így van, akkor ez a plusz egyediség jobban megkülönböztetheti a riválisoktól, mint bármilyen osztályelső 0–100 km/h-s idő.
Nem olcsó mulatság viszont: a Peugeot 21 995 fontos árat kér a 208 GTi 30th-ért, ami 10%-kal több, mint egy teljesen felszerelt, Mountune-csomagos Fiesta ST. Ennek fényében tényleg hoznia kell, amit ígér.
Miután a Peugeot Sport lenyűgöző munkát végzett az RCZ R esetében, figyelmét erre a projektre irányították át – elvonva erőforrásait a Dakar-rali és az Európa-bajnoki raliversenyautók fejlesztésétől. A munka azzal kezdődött, hogy a gyári GTi 197 lóerős, 1.6 literes turbós négyhengeres motorját továbbfejlesztették, hogy nagyobb teljesítményt nyújtson, miközben megfelel az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normáknak.
A fejlesztés inkább a nyomatékra volt hatással (18 lb-ft növekedéssel, így 221 lb-ft lett), mintsem a teljesítményre (csak 7 lóerővel nőtt, 205 lóerőre). Emellett a CO₂-kibocsátás is csökkent 14 g/km-rel, így a céges autók adózási kategóriájában két százalékpontnyi javulást hozott, és a gyári kombinált fogyasztási adat immár meghaladja az 50 mpg-t.
Leave a Comment