Keletinél megszólalt egy szemtanú!

A barátommal várakoztunk a pályaudvaron, amikor arra lettünk figyelmesek hétfőn este fél tíz magasságában, hogy egy rendőrautó hirtelen megállt, a kiszálló járőrök pedig egy f/atal, húszas éveiben járó n/t felszólították arra, hogy dobja el a k/sét. A következő pillanatban pedig! MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Ez a Picanto frissnek tűnik, a kalapácsfej-szerű fényszóróival, amelyek a Kia legújabb, monolitikus EV9 SUV-jához hasonlóak, amely a márka legnagyobb modellje.
Azonban a módosított külső alatt ugyanaz a platform található, amely 2018-ban debütált. Így a JA generációs Picanto alapvetően változatlan maradt, elöl MacPherson-típusú rugóstagokkal és hátra torziós gerendával. Ennek köszönhetően továbbra is rendkívül keskeny, könnyedén átfér olyan hézagokon, ahol még egy Volkswagen Up-nak is lassítania kellene.
Az egyetlen jelentős változás a hajtásláncot érinti. Eltűnt a régi, 99 lóerős 1,0 literes turbós háromhengeres motor, amely egy bizonyos hot-rod vonzerőt adott ennek a kisautónak.
Még mindig elérhető ugyanaz az egység szívó motor formájában, bár a teljesítmény 66 lóerőről 62 lóerőre csökkent, a Kia pedig azt állítja, hogy a javított kipufogógáz-visszavezetés csökkentette a NOx kibocsátást, és hogy az önálló szelepvezérlés időzítése „optimalizálva” lett.
A turbós motor helyett visszatért az autó régi 1,2 literes négyhengeres benzinmotorja, amely 2020-ban tűnt el a kínálatból, bár ez is kissé gyengébb lett, mint korábban, és most már mindössze 77 lóerőt teljesít. Előreláthatólag a CO2-kibocsátási flottaátlagok felelősek a lóerők általános csökkenéséért.
Van egy határ, ahol a megfelelő teljesítmény már túl kevés.
A 1,0 literes MPI háromhengeres motorral a tesztautónk 60 mph-ra 13,4 másodperc alatt gyorsul, és a 30-70 mph gyorsulás negyedik sebességben 25,9 másodpercig tart, így bátran kijelenthetjük, hogy a Picanto teljesítménye pontosan ezen a határon helyezkedik el.
Ha padlógázzal gyorsítasz alacsony sebességfokozatban, az 6600 rpm-es motorcsúcs körüli ideális tartományban, még akkor is szükség lesz némi türelemre, ahogy azt a 30-50 mph közötti gyorsulás 5,2 másodperces ideje is mutatja második sebességben.
Mindazonáltal az Aygo X az összes ilyen mutatóban még lassabb a Kiánál, és a Sandero is csak egy kicsit gyorsabb. Így a Kia versenyképes, és van benne némi élvezet is, amikor egy apró benzinmotort pörgetsz, és folyamatosan fent tartod (3500 rpm felett) az ötsebességes manuális váltóval.
Leave a Comment