Kiderült, hogy miben hibázott a kórház a féléves Zsombival!

Bagoly Doma Zsombor egy egészséges, mosolygós kisbaba volt, aki hat hónapnyi boldogságot hozott szülei életébe. Minden jel arra utalt, hogy egy erős, problémamentes gyermek cseperedik belőle. Ám egy tavaszi napon hirtelen megváltozott minden. Március 31-én full*dásos panaszokkal és súlyos légúti tünetekkel vitték be a kórházba, ahol kétoldali tüdőgyulladást gyanítottak. Az intenzív kezelés részeként erős gy>gyszereket kapott, de április 7-én azzal engedték haza, hogy meggyógyult.
EKKOR JÖTT A BAJ! MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az SVR hangzása már önmagában is sokat elárul a benne rejlő teljesítményről – tónusa inkább emlékeztet valamire, amit Talladega Nascar-pályáján hallanánk, semmint egy tipikus warwickshire-i vidéki úton. És legyünk igazságosak a Jaguarhoz: a számok – 542 lóerő és 680 Nm nyomaték – pontosan olyan komolyan vehetők, mint a Porsche vagy az Alfa hasonló modelljeiben. Az 5000 köbcentis hengerűrtartalom és a kompresszoros feltöltés pedig egy széles fordulatszám-tartományban biztosítja a tolóerőt: a csúcsnyomaték 2500 és 5500 fordulat/perc között áll rendelkezésre, a teljesítménycsúcs pedig csak 500 fordulattal később érkezik.
Gyakorlati szempontból is fantasztikus ez az erőforrás. Ha a Dynamic üzemmódban még gyorsabban reagálna a gázpedálra, az már szinte kellemetlenné tenné a vezetést – főleg egy több mint kéttonnás autóban. Ahogy most van, nincs turbós ellenfél, amely ilyen élénken reagálna, és miközben az alsó fordulatszám-tartományban is bőséges a nyomaték, a haladás még akkor is elegáns marad, ha a nyolcfokozatú automata épp nem vált vissza – ami a nyugodtabb üzemmódokban gyakran előfordul. A nyomatékváltós automata nem olyan gyors, mint egy duplakuplungos, de lágy váltásai jól illenek az SVR nyugodt karakteréhez, és alacsony sebességnél különösen kifinomult a működése.
Csalódást okozhat, hogy a motor nem uralja még egyértelműbben a karaktert, de ne legyen kétség: az F-Pace SVR gyors. Igaz, a GLC 63 S-t csak az 1000 méteres gyorsulás végén előzi meg, de végül sikerül neki.
Mivel nincs benne launch control, a legjobb 0–60 mph időnk 4,1 másodperc lett – jobb a hivatalos adatnál, de nem tudta megelőzni a Stelvio Quadrifogliót (4,0 mp) vagy a Mercedes-AMG GLC 63 S Coupét (3,7 mp). A való életben fontosabb 30–70 mph gyorsulásban a Jaguar ismét picivel lassabb volt – akár váltogatva, akár negyedikben maradva –, de csak tizedmásodpercekkel maradt el.
Az SVR nagyobb és nehezebb ugyan, mint a riválisai, de fékezéskor kiválóan teljesített: kisebb bólintással, mint amire számítottunk, és a 295 mm széles első Pirelli P Zero abroncsok keményen haraptak bele az aszfaltba.
Végül is az SVR nem érződik olyan robbanékonyan gyorsnak, mint amit a vad kipufogóhangja sugall, de 75 000 fontért nehéz belekötni a nyújtott teljesítmény szintjébe. Ez a hajtáslánc egyszerre ötvözi a nyugodtságot a drámaisággal, az élményt a hétköznapi használhatósággal – oly módon, ami minden napi utat élvezetessé tesz. Az AJ133 V8-as motor már tíz éve szolgál, és hamarosan nyugdíjba vonul, de egy szerethető anakronizmus, amelynek hiánya érezhető lesz, ha egyszer végleg eltűnik a palettáról.
Leave a Comment