Ma hajnalban érkezett a megrendítő hír Kovács Katiról!

Kovács Kati megrendítő nyíltsággal tárta fel élete egyik legfájóbb fejezetét: hiába élt benne évtizedeken át a remény, hogy egyszer édesanya lehet, ez az álom soha nem vált valóra. Hosszú éveken át járta az orvosi rendelőket, szedte az ajánlott szereket, és mindent megtett, amit csak lehetett. Ám minden erőfeszítés hiába volt.
MOST PEDIG EMIATT A SOK SZER MIATT KERÜLT ÓRIÁSI BAJBA! LAPOZZ A RÉSZLETEKÉRT!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Három évtizednyi tapasztalat után nem meglepő, hogy a Toyota mestere lett a hibrid hajtásláncoknak. A legújabb benzin-elektromos rendszerük minden eddiginél kifinomultabb – még ha izgalmasnak éppen nem is nevezhető. A különböző energiaforrások közötti váltás annyira sima, hogy szinte észre sem veszi az ember, bár a motor kissé nyers hangját – a megnövelt hangszigetelés ellenére – még mindig hallani lehet.
A hajtáslánc finomhangolásának köszönhetően a Yaris Cross esetében kevésbé jelentkezik a CVT váltókra jellemző „gumiszalag-hatás”. Az elektromotorok nyomatékát ügyesen használja ki, így a fordulatszám alacsonyan marad, kivéve ha erőteljesen nyomod a gázt.
Ez különösen igaz az erősebb, 129 lóerős változatra, amely nagyobb forgatónyomatékot kínál alacsony fordulaton, így gyorsításkor sem kell túlpörgetni a motort. Mindez azonban nem jelent radikális előrelépést a 114 lóerős verzióhoz képest – a 0–100 km/h gyorsulás például csupán fél másodperccel jobb, 10,7 másodperc, ami viszont a városi közlekedéshez bőven elegendő.
Valójában a Yaris Cross akkor van igazán elemében, ha nyugodtan vezeted. Ha finoman, kiszámíthatóan bánsz a pedálokkal, az elektromotorokat hatékonyabban tudja használni, és gördülékenyen, takarékosan haladhatsz.
A váltó selymes működése kellemes, stresszmentes közlekedést tesz lehetővé a hétköznapok során. Nem sportautóról van szó, még ha a “B” mód némi motorféket és visszatáplálást is kínál.
Menettulajdonságai hűek a Yaris-örökséghez: élvezetes országúti kanyarvadászat, de városban is remekül érzi magát, ahol valószínűleg legtöbbet használják majd. Dinamikában nem éri utol a Ford Puma-t, de a legtöbb kompakt crossover fölé nő vezethetőség terén.
Amióta a Toyota bevezette a TNGA-platformcsaládot (2016-ban a Prius révén), az autóik remek komfort és vezethetőség egyensúlyáról híresek – és a Yaris Cross is ezt a hagyományt folytatja. Igen, az emelt hasmagasság és tömeg érezhető, de nem válik zavaróvá, és meglepően élvezetes tud lenni, amikor kanyarok sorát veszed vele.
A kormány pontos, jól adagolt, és az autó egyensúlya is kellemesen semleges – bátran lehet vele kanyarogni. A karosszéria dőlése jól kontrollált, és tempósabb haladásnál is meglepően erős az első tapadás, miközben úgy érzed, mintha az autó körülötted fordulna el – az első és hátsó tengely arányosan dolgozik.
Nem, nem olyan élvezetes, mint a Puma – a váltó is felelős ezért –, de a Yaris Crossban több van, mint elsőre hinnéd. Még egy kis vagánysággal is lehet vezetni, amit persze a célközönség ritkán fog kipróbálni.
Ők inkább annak örülnek majd, hogy a kezelőszervek könnyűek és precízek, a karosszéria pedig kellően kompakt ahhoz, hogy magabiztosan lehessen vele lavírozni városban.
Leave a Comment