Magyar kórházak veszélyben vannak!

Szinte minden nap hallani a magyar egészségügy problémáiról, de eddig nem volt átfogó kép arról, pontosan hol és milyen okból omlanak össze az ellátások. Most azonban a Direkt36 több száz dokumentumot elemzett. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az autóból készül majd normál és hosszú tengelytávú változat is. Érdekesség, hogy már a normál is olyan hosszú tengelytávval rendelkezik, mint a korábbi hosszú kivitelű generáció. Hétüléses változat nem lesz, mert a hajtásrendszer egy része a csomagtér padlója alatt kapott helyet, ahol a harmadik üléssor lenne. A csomagtartó méretét ez nem befolyásolja, és ha szeretnénk, pótkerékkel is rendelhető, igaz, ez a csomagtér padlója fölé kerül.
Elöl és hátul is bőséges a hely, de az igazi luxushoz, amit a Bentley vagy Rolls-Royce kínál a hátsó utasoknak, csak a hosszú tengelytávú verzió közelíti meg.
A vezető magas, egyenes pozícióban ül a volán mögött, klasszikus Range Rover kilátással. Az autó belső kezelőfelületei és kijelzői megegyeznek a belső égésű modellekével. 2023-ban frissítették a modellcsaládot, ekkor eltűntek a fizikai gombok a fűtés, szellőzés és menetmódok vezérlésére, így most minden ilyen beállítást az érintőképernyőn keresztül kell elérni – ez zavaró lehet, ha nem kedveled az ilyen rendszereket.
Pedig pont az elektromos változat érdemelné meg a legjobban a külön vezérlőket, mivel egy saját fejlesztésű hőmenedzsment rendszert használ, amit ThermAssist névre kereszteltek. Ez segít abban, hogy az utasok mindig komfortos hőmérsékletet élvezzenek – legyen szó sivatagi hőségről vagy fagypont alatti hidegről –, miközben az akkumulátor is hatékonyabban működik. A rendszer állítólag 40%-kal hatékonyabb, mint a Jaguar I-Pace hasonló megoldása, és képes akár -15 °C-os hidegben is az akkumulátorból nyert hővel fűteni az utasteret.
Ez az autó nem akar más Range Rovereket kiváltani vagy kiszorítani. Nem akarják senkire ráerőltetni; egyszerűen csak egy újabb változat, amely a meglévő benzin-, dízel- és plug-in hibrid modellek mellett lesz kapható. Ugyanazt a luxust, teljesítményt és különlegességet ígéri, mint a többi modell. Technikailag ugyanarra az alumínium alapú MLA Flex platformra épül, mint a mostani L460-as Range Rover és az L461-es Range Rover Sport. Ahogy Simon Fairbrother vezető mérnök mondja: amikor megtervezték a jelenlegi Range Rovert (ami 2021-ben jelent meg), már akkor gondoltak a plug-in hibrid és a tisztán elektromos verziókra is.
A járműben egy 118 kWh-s nikkel-mangán-kobalt akkumulátor dolgozik, valamint két szinkron villanymotor – egy-egy az első és hátsó tengelyen –, amelyek együtt 542 lóerős teljesítményt és 850 Nm nyomatékot adnak le. Mindezt a JLR Wolverhampton-i gyárában készítik.
Leave a Comment