Magyar Péter ismételt drámája!

Szerda este teljesen zsúfolásig megtelt a Fővárosi Szent István Bazilika, ahol a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia tagjai tartottak gyászmisét a húsvéthétfőn elhunyt Ferenc pápáért. A szertartást Veres András győri megyés püspök, az MKPK elnöke vezette – innen kezdődött az ord/bál/s! – MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az Abarth 595 alapváltozata 143 lóerőt tud, a Turismo kivitel 162 lóerőt hoz, míg a Competizione már 177 lóerőt présel ki ugyanabból az 1,4 literes, turbós benzinmotorból. A csúcsot az Abarth 695 Biposto képviseli, amely 187 lóerőt és 250 Nm csúcsnyomatékot kínál, amit egy ötsebességes, dog-leg kiosztású váltón keresztül továbbít az első kerekekre.
A nagyobb teljesítmény eléréséhez nem történtek komoly szerkezeti változtatások a motorban – manapság ez már megszokott –, de van egy új levegőszűrő, amely egyrészt karakteresebb szívóhangot ad, másrészt segít a motornak szabadabban lélegezni. Az ECU-t is újraprogramozták. A teljesítmény még így is elmarad például a Mini Cooper S 189 lóerejétől, de az Abarth 1.4-es turbómotorja rendkívül élénk és karakteres – különösen a végig érezhető, rekedtes kipufogóhang teszi igazán izgalmassá a motor élményét.
Alacsony fordulaton a 595-ös némi gondolkodási időt kér, mielőtt igazán megindulna, de 3000-es fordulat fölött már kifejezetten élénk, és egészen 6000-es fordulatig (ahol a maximális teljesítmény jelentkezik, 5750-nél) határozottan húz, miközben végig kíséri a tipikus Abarth-os morgás.
Egyenes vonalban az Abarth 595 7,6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra – ehhez hozzájárul, hogy második fokozatban eléri a 60 mérföld/órát (kb. 97 km/h), és a viszonylag alacsony, 1135 kg-os tesztsúlya (tele tankkal, de egyébként üresen) is segíti a gyorsulást. És valóban, a gyorsulási élmény is hasonlóan dinamikusnak érződik.
A Competizione változat nemcsak erősebb, hanem komolyabb fékrendszert is kap: elöl 305 mm-es, hűtött és fúrt féktárcsák, hátul pedig 240 mm-es fúrt tárcsák gondoskodnak a lassulásról. A fékteljesítményre nem lehet panasz – száraz úton 70 mph-ról (kb. 113 km/h) 46,8 méter alatt megáll, és még többszöri erőteljes lassítás után is alig érezhető fading.
precíz futóművet és élvezetes kezelhetőséget kapunk – és ebben az Abarth 595 Competizione igazán erős. Simább aszfalton vagy versenypályán kifejezetten stabilnak érződik, minimális oldaldőléssel és olyan masszív úttartással, amit például egy sima Cooper S nem tud felmutatni.
Bár a Mini Cooper S erősebb, az Abarth 595 meglepően jól tartja vele a lépést a tesztpályánkon. Száraz körülmények között mindössze 1,9 másodperccel marad el, míg nedves pályán a különbség szinte eltűnik – mindössze 0,2 másodperc a lemaradás.
Ugyanakkor ahogy az útminőség romlik, úgy kezdik éreztetni hatásukat a Competizione specifikáció keményebb beállításai. A rugózás annyira feszes, hogy az autó inkább pattog az úthibákon, mintsem kisimítaná azokat. Nagyobb tempónál valamelyest javul a helyzet, de például egy Renault Clio RS jobban megbirkózik a rosszabb burkolatokkal.
A kormányzás viszont dicséretet érdemel: jól eltalált áttétel, kellemes súlyozás, megfelelő visszajelzés a tapadás határáról – mindezt lineáris, természetes érzet mellett. Igaz, egy kis „rugósság” érezhető középállás környékén, és némi nyomatékkormányzást is tapasztalhatunk. Ha kikapcsoljuk a Sport módot, a kormány könnyebbé válik, ami városban kényelmesebb, viszont ezzel együtt némi visszajelzést is elveszítünk.
Leave a Comment