Kiderült, hány méterről látja az autót a traffi

A VÉDA-rendszer, tehát az autópályák fölött elhelyezett fix eszközök esetében a VidarSpeed típusú kamerák a tartó konzoltól vagy portáltól számított 20-30 méteres útszakaszon mérik a sebességet.

Forrás: MSN / FB / BPW

Ez is érdekelhet:

Ha a Peugeot 408-nak van valamilyen igazi védjegye a külső formatervezésen túl, akkor az a meglepően élvezetes és kifinomult vezethetőség.

Persze ezt a kijelentést kontektusba kell helyezni. A 408-as nem rendelkezik sperrdifferenciállal, és – mint azt korábban is láthattuk – a hajtáslánca sem különösebben izgalmas, így nem olyan autó, amit ösztönösen „meg akar fogni az ember a grabancánál”. Egyedüli utalásként a sportosabb karakterre a Goodyear Eagle F1 gumik felszerelése említhető. Mégis, a lelkes sofőr sok örömét lelheti benne.

Ez már az első kanyarodásnál feltűnik. A 408 éppen annyit billen, hogy érezni lehessen: a felfüggesztés szépen dolgozik, de nem dől túlzottan. A kormányreakció is nagyon jól eltalált, és gyönyörűen illeszkedik a futómű gördülési karakteréhez. Bár a visszajelzés korlátozott, a kormány ellenállása szépen változik a terhelés függvényében.

Közben a kis átmérőjű kormánykerék és a gyors középhelyzeti reakció alapvető fürgeségérzetet ad az autónak – még ha a valóságban nem is egészen olyan fürge. Azonban a mindennapi tempóval közlekedő 408-tulajdonos számára inkább a szubjektív élmények számítanak. Egy S-kanyart akár két ujjal is elegánsan lehet venni, és valóban örömöt ad a vezetés élménye. A tapadás és az egyensúly is jobb a vártnál, sőt, a 408 enyhe gázreakcióra is érzékenyen reagál kanyar közepén – mindez némi forró ferdehátú (hot hatch) jelleget is kölcsönöz neki.

Csak nedves úton jön elő a 408 egyetlen igazi gyengéje: a tapadás. A első tengely hajlamos kissé „kaparni”, ha hirtelen kell gyorsítani egy kereszteződésből vagy szűk kanyarból való kigyorsításkor. Ez viszonylag apró kifogás, főleg egy olyan autónál, amit többnyire nyugodtan vezetnek majd, de azért érdemes megjegyezni. És azt se felejtsük el, hogy a Peugeot 508 nagyon hasonlóan viselkedik dinamikusan, csak épp még lejjebb ül, sportosabb kiállással.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük