A kormány számára adott a lehetőség arra is, hogy ha az infláció már az év első felében jelentősen meghaladja a várakozásokat, akkor rendkívüli, júliusi korrekciót hajtson végre. Ilyen lépésre eddig mindössze két alkalommal volt példa.
Összességében tehát akár három alkalommal is sor kerülhet nyugdíjemelésre: a januári kötelező emelés mellett júliusban rendkívüli korrekcióra is sor kerülhet, amennyiben az infláció jelentősen megugrik, valamint novemberben kötelező módosítás történhet, ha a tényleges árnövekedés nagyobb a tervezettnél. A nyugdíjasok abban is bízhatnak, hogy a jogszabályok lehetőséget adnak kedvező eltérésre az általános szabályoktól, így akár akkor is részesülhetnek nyugdíjprémiumban, ha a gazdasági növekedés alapján az nem lenne kötelező.
A prémium kifizetésének egyik legfontosabb feltétele, hogy a bruttó hazai termék (GDP) növekedése elérje a 3,5 százalékot, emellett a költségvetési hiánycéloknak is teljesülniük kell.
VIA Blikk
Ez is érdekelhet:
Őszintén szólva, nekem sem hiányzik róla semmi, főleg nem a giccses cicoma. Meglepő módon a négy látványos kipufogóvég nem csak optikai tuning – tényleg egy-egy valódi hátsó dobból érkezik a két oldalra kivezetve, erősítve a sportos karaktert. A dizájn is ügyesen eltalált: az elegáns, vékony LED-es nappali menetfény modern hatást kelt, hátul pedig a futófényes indexek és az összekötött csíkszerű lámpatest még inkább erősítik a Cayenne-re hajazó összképet – főleg a betűtípussal együtt. Az pedig külön érdekesség, hogy a Volkswagen-konszern hatása több részleten is tetten érhető, holott a hivatalos együttműködő partnerek listáján nem szerepelnek. Mindemellett a karosszériaelemek illesztése precíz, az ajtók pedig finoman és megnyugtatóan csukódnak – ami már önmagában is egy jó jel.