Végzetes autóbalesetet okozott Gáspár Zsolt!

Hiába kereste az enyhülést mások szavaiban, nem kapott feloldozást. Elmondása szerint többször is próbált békejobbot nyújtani azoknak, akiket a legjobban megsebeztek a történtek. Kártérítést adott, bocsánatot kért, újra és újra megpróbálta helyrehozni a helyrehozhatatlant. Ám mindhiába – a fájdalom olyan mély volt, hogy a megbocsátás reménye is szertefoszlott.

VIA cont

Ez is érdekelhet:

A Range Rover Velar különbözik a megfizethetőbb Land Rover modellektől, mint például az Evoque vagy a Discovery Sport, mivel nem érhető el elsőkerék-meghajtású változatban – még a belépő szintű dízelmotor is csak összkerékhajtással kapható, ami jól illeszkedik a prémium célközönség elvárásaihoz.
A D200 és D300 dízelek enyhe hibrid technológiával (mild-hybrid) rendelkeznek, amely minimálisan javítja a hatékonyságot a hibrid segítség nélküli motorokhoz képest. A gyártó, a Jaguar Land Rover szerint a D200 motor vegyes használat mellett 40,4–44,1 mpg (mérföld/gallon) fogyasztásra képes, míg az erősebb D300 36,7–39,2 mpg átlagot tud hozni. A CO₂-kibocsátás a D200 esetében 168–183 g/km, a D300-nál pedig 188–202 g/km között alakul.
A benzines P250 az egyetlen modell a Velar kínálatában, amely nem használ semmilyen hibrid technológiát. Ez a 2,0 literes, négyhengeres motor 28,5–30,7 mpg fogyasztással számolhat. A legkevésbé takarékos modell a P400 benzines – a 394 lóerős, hat hengeres mild-hybrid motor 27,7–29,4 mpg közötti átlaggal számol, miközben CO₂-kibocsátása 219–232 g/km között van, szemben a P250 211–226 g/km értékével.

A legjobb választás azok számára, akik maximális üzemanyag-hatékonyságra vagy kedvező céges adózásra vágynak, a P400e plug-in hybrid. Ez a változat egy 2,0 literes, négyhengeres benzinmotort kombinál egy 141 lóerős villanymotorral, amely egy 19,2 kWh-s akkumulátorból kap energiát – ebből 15,4 kWh használható ténylegesen. Mivel a P400e jelentős távolságot képes megtenni benzinhasználat nélkül, a JLR szerint akár 176,6 mpg is elérhető, de ehhez az EV (tisztán elektromos) mód kihasználása elengedhetetlen.
Ez az érték valóban kiemelkedő a Velar többi változatához képest, bár a Mercedes új GLC Coupé plug-in változatai akár 565–700+ mpg fogyasztást is ígérnek, így nem a Velar az egyetlen hatékony prémium hibrid SUV. Tapasztalataink alapján, ha lemerül az akkumulátor, a Velar plug-in hybrid változata már nem különösebben takarékos: hosszabb utakon alig haladja meg a 30 mpg értéket, míg például egy Lexus NX 450h+ üres akkumulátorral is megközelíti az 50 mpg-t.
A CO₂-kibocsátás terén is vannak a piacon jobb plug-in hibridek, de a Velar PHEV 40 g/km-es értéke jelenleg 8 százalékos Benefit-in-Kind (céges autókra vonatkozó adókulcs) besorolást jelent, míg a dízelmodellek 37 százalékos kulcs alá esnek.
Ami az elektromos hatótávot, akkumulátort és töltést illeti, a következő generációs Velar már teljesen elektromos lesz, de jelenleg az energiahatékonyságot keresők számára a P400e PHEV a legjobb választás. A 19,2 kWh kapacitású akkumulátor hivatalosan 38–40 mérföldes elektromos hatótávot tesz lehetővé, felszereltségtől függően – a valóságban azonban inkább 30 mérfölddel lehet számolni, mielőtt lemerülne az akku.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük