Turcsányi Erzsébet 1988-ban kapta meg a Jászai Mari-díjat, amely hivatalosan is elismerte azt a precizitást, érzékenységet és művészi mélységet, amit minden előadásába belefektetett. A közönség nem csupán előadóként, hanem érzékeny lélekként ismerte, aki minden mozdulatával varázslatot hozott létre. Életének 86. évében távozott – egy olyan korszak szimbólumaként, amelyet általa értettünk meg igazán. A bábokat ő már letette, de emléke sokáig velünk marad.
VIA FB
Ez is érdekelhet:
A benzines motorok közül a legjobb választás az új 1.2 literes e-THP 130 – ez egy háromhengeres turbó, amely figyelemre méltó, 128 lóerőt ad le, és valódi hirdetése a kisebb motorok előnyeinek.
Elindítva meglehetősen halk alapjáraton, bár a start-stop rendszer elég sok vibrációval lép működésbe és leáll. A hatfokozatú kézi sebességváltóhoz van párosítva, de ennek eltolódott, szivacsos váltása miatt a sebességváltás kissé fárasztó érzés.
A 308 azonban a legjobban a dízelmotorral teljesít, mivel a puha felfüggesztés és a kényelmes futómű miatt a halk és erőteljes 1.6 literes BlueHDi motor tökéletesen illik az autó karakteréhez. A csúcs GT modell csak a 2.0 literes BlueHDi dízelmotorral kapható, amely 178 lóerőt ad le, vagy a 222 lóerős 1.6 literes benzines motorral, mindkettőhöz nyolcfokozatú automata váltó jár.
Kanyarokban a puha felfüggesztés miatt elég sok dőlés tapasztalható, míg közepes kanyarokban a rezgések kényelmetlenül rángatják az autót. Ráadásul a kis kormánykerék olyan érzést ad, mintha játékautó lenne, és a kényelmetlen vezetési pozíció elriaszt attól, hogy keményebb kanyarokat támadjunk.
A puha felfüggesztésnek kényelmesnek kellene lennie az autópályás haladásnál, de valójában elég rendezetlenül viselkedik a kátyúkon. Alacsony sebességnél a rugózás kényelmes és kontrollált, de a nagyobb keréktárcsákkal felszerelt autók a városban észrevehetően keményebbek.
A 308 SW háromhengeres turbós PureTech benzines motorja kétféle teljesítménnyel érhető el: 109 lóerős és 128 lóerős változatban – utóbbi kézi vagy automata váltóval is rendelhető. A kisebb motorral 0-100 km/h idő 11,6 másodperc, míg az erősebb verzióval 10 másodperc alatt éri el ezt – és ha a Quickshift automata váltót választjuk, akkor még fél másodpercet csökkenthetünk ezen az időn.
A teljes BlueHDi dízelmotor választék tartalmazza a 99 lóerős 1.6 motort, amely csak ötsebességes kézi váltóval kapható, a 118 lóerős 1.6 motort, amelyhez kézi és automata váltó is választható (később lecserélték egy 128 lóerős 1.5 literes dízelmotorra), és kétféle 2.0 literes változatot. Az első az 148 lóerős verzió, amelyhez kézi vagy automata váltó választható, míg a csúcs 178 lóerős motor csak automata váltóval kapható. A 0-100 km/h idő 12,8 másodperctől 8,6 másodpercig terjed, attól függően, hogy melyik motort választjuk.