Fontos azonban kiemelni, hogy a mentők hivatalos közlése és a kórház sem erősítette meg, hogy valóban Pogány Judit lett volna az, akit elláttak. A helyszíni beszámolókat adó járókelők egyike is azt mondta később: „Biztos nem vagyok benne, csak nagyon hasonlított rá.” Több más szemtanú is úgy fogalmazott: „Lehet, hogy nem ő volt, csak egy hasonló alkatú, idős hölgy.” Így jelenleg nem tudni biztosan, hogy a népszerű színművész érintett volt-e a rosszullétben, vagy csupán egy félreértés keltett riadalmat a városban.
Amint biztosan lehet tudni, frissítjük cikkünket!
VIA FB/RDit
Ez is érdekelhet:
A Lexus LC kétféle motorral rendelhető – egy hagyományos, 5,0 literes V8-assal, amely 471 lóerős, illetve egy intelligens, 3,5 literes V6-os hibriddel, amely 354 lóerőt kínál. Ennek ellenére a V6-os mindössze 0,3 másodperccel lassabb 0–60 mérföld/órás (kb. 0–96 km/h) gyorsulásban – 5,0 másodpercet tud, míg a V8 4,7 másodpercet.
Menet közben azonban a V8 messze erősebb, és a hagyományos automata váltója – többtárcsás kuplunggal – gyorsan és határozottan kapcsol, különösen Sport vagy Sport+ módban. Azok számára, akik hozzászoktak a turbós motorok nyomatékos karakteréhez, a szívó V8 elsőre talán kissé erőtlennek tűnhet, de ha kihasználod a teljes fordulatszám-tartományt, erőteljes gyorsulás és valódi élmény vár. Ráadásul fantasztikusan is szól: egy cső vezeti a motor hangját az utastérbe, így teljes gázadáskor élvezhetjük a V8 kellemes frekvenciáit. Az aktív kipufogórendszer szelepei a vezetési stílusod alapján nyílnak meg, és dús, ropogós hangzást produkálnak – különösen váltáskor, teljes terhelésen.
A hibrid V6-os különleges CVT váltót használ, amelyhez egy négyfokozatú hagyományos automata is csatlakozik. Mivel a CVT minden fokozatához három „virtuális” áttételt társít az első három sebességfokozatban, a negyedik pedig egy túlhajtás (overdrive), a rendszer összesen tíz fokozatot szimulál.
A rendszer célja, hogy kiküszöbölje a CVT váltókra jellemző „gumikötél” érzetet, és ezt többnyire sikerül is elérnie. Azonban a működése mégsem teljesen természetes: néha érezhető egy kis késlekedés, amikor a váltó egy kicsivel tovább tartja a motor fordulatszámát az optimális hatékonyság érdekében – ami egy hagyományos automatánál nem történne meg.
Ennek ellenére a hibrid elfogadható teljesítményt nyújt, és a V6-os hangja is élvezetes, miközben jobb fogyasztást és alacsonyabb kibocsátást kínál.
Ami viszont hátrány lehet: a hibrid rendszer regeneratív fékezéskor a villanymotorral tölti vissza az akkumulátort, így a fékpedál érzete távoli, és nem ad túl nagy bizalmat sportos vezetéskor. Ez városi környezetben is kissé zavaró lehet, mivel nehezebb finoman megállni vele – ami kellemetlen apróság, tekintettel arra, hogy az LC kényelmes, hosszú távokra szánt GT-nek készült.
Fogyasztás, CO₂-kibocsátás és fenntartási költségek
A teljesítményéhez képest a hibrid változat gazdaságosnak mondható. Hivatalos tesztek szerint az átlagos fogyasztása 5,3 l/100 km (44,1 mpg), a CO₂-kibocsátása pedig mindössze 145 g/km – ami igazán lenyűgöző adat ebben a kategóriában.