A pusztítás mértéke megdöbbentő, a javítás várható költsége milliókban mérhető dollárban, de a valódi ár a potenciális ökológiai összeomlás lehet. Ha a sérült szerkezetet nem állítják helyre villámgyorsan, Csernobil újra mérgező felhőket okádhat Európa fölé. A munka azonban rémisztően veszélyes: a beavatkozás csak a helyszínen végezhető el, ahol a dolgozók masszív sugárdózisnak lennének kitéve. A tervezésnél precízen ki kell számítani, ki mennyi időt tölthet odabent, és milyen váltásokban dolgozhatnak – mert minden elvesztegetett óra közelebb visz minket egy újabb rémálomhoz.
VIA magyarhirlap
Ez is érdekelhet:
A Volvo folytatja a régóta tartó hagyományát, miszerint emelt hasmagasságú, terepre alkalmas kombikat kínál a V90 Cross Country modelljével, méghozzá stílusosan. A Cross Country (vagy röviden XC) jelzés immár több mint 20 éves múltra tekint vissza, és bár a Volvo nem feltétlenül találta fel az emelt kombi kategóriát, kétségtelenül az egyik úttörője volt ennek a formátumnak.
A V90 a Volvo ‘V’ kombi családjában a V60 és a V40 fölött helyezkedik el, és mindhárom modellhez elérhető Cross Country változat. A robusztus karosszériaelemek, a négykerék-meghajtás és az emelt hasmagasság révén a V90 Cross Country ügyes kompromisszumot teremt egy praktikus, mégis elegáns családi autó és egy kemény terepjáró között. Főbb ellenfelei az Audi A6 Allroad és a Mercedes E-Class All Terrain modellek. Felszereltség szempontjából a V90 Cross Country jóval olcsóbb, mint a nagyobb XC90 SUV, bár hétüléses változat nem elérhető. Az árak valamivel 40 000 font fölött kezdődnek, és meghaladják az 50 000 fontot, de bőséges opciós listából választhatunk, ha egy kicsit tovább szeretnénk tuningolni az autót.
A Cross Country itt inkább egy felszereltségi szint, így a változatosság nem túl nagy. Az alapmodell a Momentum szintre épül, kiegészítve extra hasmagassággal és külső díszítésekkel. Alapfelszereltségei közé tartozik a sok biztonsági felszerelés, elektromosan állítható és fűthető bőrkárpit, LED fényszórók, 9 colos portré elrendezésű érintőképernyő navigációval és infotainment rendszerrel, adaptív tempomat, kulcs nélküli indítás, 17 colos könnyűfém felnik és elektromos csomagtérajtó.
A magasabb, Cross Country Pro felszereltségi szint további extrákat kínál, mint például fűthető kormánykerék és szélvédő, adaptív fényszórók, hangulatvilágítás, elektromosan állítható memóriás vezetőülés, nagyobb, 19 colos felnik és egy 12,3 colos digitális műszeregység.
A motorválaszték megegyezik a hagyományos V90-ével, két dízelmotor közül lehet választani: a 187 lóerős D4 és a 232 lóerős D5. Furcsa módon van egy T6 benzines modell is, de a T8 Twin-Engine plug-in hibrid még nem érhető el Cross Country változatban.
Az eredeti V70 XC megjelenése óta eltelt két évtized, és a V90 Cross Country jól mutatja, hogy a prémium crossover-kombi továbbra is vonzó választás. Bár a vásárlók többsége várhatóan az XC90 SUV mellett dönt majd, a kombi elegáns megjelenése, erős praktikussága és prémium belső tere hűséges rajongótábort biztosít számára.
Az autó úton kényelmes futást biztosít, kiválóan csillapítja az úthibákat, csendes és kifinomult, a dízelmotorok pedig simán és kulturáltan működnek. A magasabb, lágyabb futómű miatt nem sportautós a kezelhetősége, de sokkal fürgébb, mint egy nagy SUV, és várhatóan kedvezőbb lesz a fogyasztása és a károsanyag-kibocsátása is, így ez egy ésszerű és elegáns alternatíva azoknak, akik terepképességet keresnek, de nem szeretnének túl nagy terepjárót.