Már bizonyított! Súlyos mellékhatást okoznak!

Bár a jelenlegi értékek még az elfogadható tartományon belül maradtak, az akár 8%-os sejtszámcsökkenés figyelmeztető jel. A kutatók hangsúlyozzák: a látáskárosodás nem azonnali, de ha a változások állandósulnak, tartós szemkárosodás is kialakulhat. További hosszú távú vizsgálatokra van szükség – különösen azoknál, akik már korábban szemműtéten estek át, vagy szemészeti betegséggel élnek.

VIA BLIKK

Ez is érdekelhet:

Egy párhuzamos univerzumban, ahol nincs szén-dioxid kibocsátás és elektromos autók, épp most jelent meg egy vadonatúj Volvo XC60 a sajtónak. Abban a világban, akárcsak a miénkben, ez lett a cég legfontosabb autója – a legnépszerűbb modell, amit valaha értékesítettek, nem kevesebb. Őrültség lenne ne nagyot fektetni egy ilyen autó legújabb verziójába.
És mégis itt vagyunk. A mi világunkban, amit kapunk, nem más, mint a második generációs XC60 enyhén felfrissített változata, amit 2017-ben mutattak be, és ami hasonló vonalon mozog, mint az XC90, nagyobb testvére.
Egy teljesen elektromos Volvo EX60 majd csak 2026-ban érkezik, és addig az XC60 valószínűleg úgy fog élni a szalonokban, mint most az XC90, valahogy úgy, mint egy hetvenéves tanárnő, akinek a nyugdíjba vonulása előtt pár hónappal az öt unokája hirtelen visszaköltözik hozzá, és mindannyian új cipőt és meleg vacsorát igényelnek.

Vagy legalábbis így tűnik. Az igazság az, hogy sok más gyártó is hasonló módon hosszabbítja meg a meglévő modellek életét, mivel az összes kutatás-fejlesztési pénz az elektromos modellekbe megy, amelyek talán sosem térítenek meg annyit. Sok gyártó csupán jobban titkolja el, hogy a régi dolgok nem változtak. Az XC60 sok területen megőrizte a fiatalos vonzerejét, és még mindig versenyképes számos kulcsfontosságú szempontból.
Külső megjelenése remek, belső tere pedig néhány területen még mindig lépést tart a modernebb riválisokkal, miközben impozáns kényelmet és praktikumot is kínál.
A futómű fejlesztései az évek során érzékelhetők, így elmondható, hogy az XC60 megtalálta a helyét mint kényelmes autó, amely nem akar túlságosan izgalmas lenni, inkább kényezteti a vezetőt.
Ám az motorválaszték már kezd csalódást okozni, és valószínűleg komolyabban is le fogja húzni az autót.
Az XC60 ideje most már meg van számlálva. 2024-ben Európa legkelendőbb plug-in hibridje volt, és jelenleg még mindig nagy a vonzereje azok számára, akik a nyugodt, racionális megoldásokat keresik.
De a „több ugyanez” nem viszi majd túl messzire ezt az autót. Ha a Volvo nem tartogat valami igazán jelentős frissítést a hibrid rendszerhez, akkor valószínűleg elveszíti majd a papíron még vonzó tulajdonságait, amikor elérkezik az idő a szigorúbb Euro 6e-bis kibocsátási előírások szerinti kötelező homologizálásra.
Míg a riválisok egyre fiatalabbak és jobban felkészültek a következő emissziós korszakra, a Volvo népszerű választása gyorsan elavulttá válhat. Lehet, hogy mindig is egy érett, ésszerű választás marad, de talán már nem annyira okos, mint régen.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük