A műsorvezető életében az elmúlt hetekben sorozatos megpróbáltatások követték egymást: szakított a menyasszonyával, Obersovszky Larával, elveszítette szeretett bátyját, és még a lábát is meg kellett műteni. Sok kitartást kívánunk a műsorvezetőnek!
VIA BOrs
Ez is érdekelhet:
A Mazda 3 kanyarodásra gyorsan reagál, családi autó viszonylatban rendkívül jól összeszedett. A G‑Vectoring technológia előre csökkenti a motor teljesítményét kemény kanyarokban, hogy az első kerekek ne csússzanak túl, így a gumik megtarthatják tapadásukat. Kis dőlésszög érzékelhető, de progresszíven és jól kezelhetően történik, így hamar hozzá lehet szokni.
Talán az a legimpresszívebb benne, hogy élvezetesen vezethető, miközben megtartja a kiváló rugózási komfortot: tökéletes egyensúlyt találtak a feszes futómű és a testkontroll között. Bár a VW Golf még mindig kényelmesebb családi hatchback, a Mazda jobban egyensúlyozza az élvezetet és a kényelmet, mint például egy feszesebb futóműves ST‑Line Ford Focus.
0–100 km/h gyorsulás és végsebesség
A nem túlhajtott, ugyancsak nagy, 2,0 l szívó benzines megoldás mindkét motorváltozatban mild‑hibrid rendszerrel működik.
A SkyActiv‑G motor teljesítménye 120 LE, csúcstonnája 213 Nm 4000 rpm-nél, így 0–100 km/h-s gyorsulása kézi váltóval 10,4 s, automata váltóval 10,8 s, végsebessége pedig 196 km/h. Bár számszerűleg nem kiemelkedő a nyomaték, a mild-hibrid rendszer javítja a gázreakciót; menet közben viszont kevésbé meggyőző az erőátvitel. Motorhangja halk, autópályás tempónál a hatodikban is csendes és aerodinamikus.
A SkyActiv‑X motor 183 LE-t és 240 Nm‑t ad le, így 0–100 km/h-t 8,1 s alatt éri el kézi, 8,5 s alatt automata váltóval, végsebessége 216 km/h. A motor indításkor benzineshez hasonló, majd közepes fordulatszámtartományban dízelre emlékeztető hangja van, visszatér pedig a hagyományos benzines hangkarakterhez. Nem olyan finom, mint a SkyActiv‑G, viszont mindennapi használatra sokkal jobb—és ez teszi számunkra a kínálat legjobb választásává.
Fogyasztás, CO₂ és üzemeltetés
Valódi, világos képet kaptunk: egy kézi SkyActiv‑G hajtású Mazda 3‑as 41,4 mpg átlagfogyasztást produkált 464 mérföld alatt—közel a megadott 45,6–44,8 mpg-hez. A mild‑hibrid technológia és a hengerlekapcsolás miatt a WLTP szerinti kombinált fogyasztás ma már akár 53,3 mpg is lehet. Szén-dioxid-kibocsátása 124 g/km (kézi) és 134 g/km (automata), ami nem tűnik igazán szuperhatékonynak, különösen a hibrid és PHEV versenytársak fényében. Céges autósok számára a BiK adó 29–31 %, ami nem különösebben kedvező.