„Éreztem a tekintetüket a hátamon, fagyos borzongás futott végig rajtam” – idézte fel az ijesztő élményt a műsorvezető, aki ezek után kijelentette: a majmokkal soha többé nem szeretne közvetlen közelségbe kerülni. Bár ma már szerencsére jól van, a műsorvezető bevallotta: a történtek mély nyomot hagytak benne, és azóta is retteg a majmoktól.
VIA IG
Ez is érdekelhet:
Városban viszont mindkét változat élénk, különösen elinduláskor, ahol az elektromos motor azonnali nyomatékleadása miatt a Yaris gyorsabban reagál a gázadásra, mint mondjuk egy DSG-váltós Fabia vagy Polo. A kormányzás pontos, a kis méretek miatt könnyen lehet parkolni, és a fékezés is jól adagolható – vészhelyzet esetén pedig elég erőtartalék is van. A rugózás jól csillapítja a fekvőrendőröket és kátyúkat, így a városi kényelemre nem lehet panasz.
Ha azonban elhagyjuk a várost, gyorsabban haladva és kanyargósabb utakon már kevésbé kellemes a CVT váltó viselkedése, ugyanis gyorsításkor magas fordulatszámon pörgeti a motort, amit zajosan ad a tudtunkra. A kanyarvétel stabil, nem billeg túlzottan a karosszéria, de a rugózás keményebbnek érződik, főleg rosszabb minőségű utakon. Ennek ellenére nem válik rázóssá, és a nagyobb úthibákat megfelelően elnyeli.
Autópályán stabilnak bizonyul a Yaris, és a karosszéria mozgása sem zavaró, viszont a motor hangja és a gördülési zaj kissé zavaróvá válhat hosszabb távon. A 128 lóerős verzió ugyan gyorsabban eléri az utazósebességet, de a CVT váltó miatt itt is magas fordulatszámon jár a motor, így a zaj továbbra is jelen van – csak rövidebb ideig tart.
A hátsó C-oszlopok meglehetősen vastagok, így a hátrapillantás nem a legjobb, viszont a tolatókamera segít a manőverezésben. A két elérhető modell közül a 114 lóerős verzió 9,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a 128 lóerős változat pedig 9,2 másodperc alatt, mindkettő 174 km/h-s végsebességgel.