Megrendítő vallomást tett a meteorológus: Pártai Lucia könnyek között mesélt arról, hogy elveszítette első kislányát. A tragédia felfoghatatlan volt számára – húsznapos csecsemőként halt meg a baba. „Ez a seb sosem gyógyul be teljesen, egy anya mindig hordozza magában” – mondta Lucia, aki most először beszélt ilyen nyíltan élete legfájdalmasabb pillanatáról.
VIA story
Ez is érdekelhet:
A teljesítménytől függetlenül az autó vezethetősége kiváló. A gyorsulás élénk, de nem túl hirtelen, és nincsenek zavaró, szintetikus hajtáslánchangosítók. (Sőt, szinte semmilyen hang nincs.) A hajtáslánc reakciója változtatható a kormányon lévő módválasztó gombbal, de őszintén szólva ez nem az a típusú autó, és a legtöbben úgyis a Comfort módban maradnak majd.
Ha van egy kis szépséghibája a 4-esnek, az a vészfékezések során mutatkozik meg. Még meleg időben is az ABS működése elég kezdetleges volt, bár a fékút összességében hasonló volt a Puma Gen-E-hez. (Mellékesen megjegyezve: mindkét autó Goodyear EfficientGrip Performance 2 gumikkal volt szerelve.) Amikor az 5-öst teszteltük, még hűvösebb időben is jobban teljesített. Talán a különbség a Continental abroncsoknak volt köszönhető. A 2025-ös Kia Sportage plug-in hibrid változatáról egyelőre nem közöltek részletes információkat, így még várni kell arra, hogy a Kia milyen érdemi fejlesztéseket hoz majd a vállalati flották körében népszerű modelljéhez a kibocsátás és a fogyasztás terén. Az 1980-as években a Peugeot 205 GTi viharként hódította meg a hot hatch piacot. Gyors, szórakoztató és olcsó volt, miközben a standard autó minden praktikumát kínálta. A későbbi Peugeot 206 GTi és 207 GTi modellek kiábrándító dinamikus teljesítményét követően azonban a GTi emblémás Peugeot-k iránti lelkesedés elkerülhetetlenül alábbhagyott.
Ugorjunk előre 2013-ra, amikor bemutatták a Peugeot 208 GTi-t, azzal a merész állítással, hogy ez az autó fogja visszahozni a 80-as évek GTi élményének varázsát. A turbófeltöltős, 197 lóerős, 1,6 literes motorral hajtott 208 GTi kifejezetten a Renault Clio RS és a Ford Fiesta ST ellen irányult.
A Peugeot ezután 2014 decemberében piacra dobta a 208 GTi 30. évfordulós kiadását, amely nagyobb teljesítményt, nagyobb fékeket és alacsonyabb felfüggesztést – valamint 3000 fontos felárat – adott hozzá. Bár az Egyesült Királyságba mindössze 100 modellt szántak, a limitált kiadást olyan jól fogadták, hogy a Peugeot a legutóbbi facelift részeként bevezette az új GTi by Peugeot Sport felszereltségi szintet, amely a 30. évfordulós autó összes mechanikai varázsát hozzáadja a normál GTi csomaghoz, miközben a 205 lóerős teljesítménynövelést minden modellre alkalmazták.
A Fiestához hasonlóan a Peugeot 208 GTi is csak háromajtós modellként kapható. A standard 208-tól való megkülönböztetés érdekében a Peugeot egyedi 3D sakktábla mintás hűtőráccsal, masszívabb karosszériával és sportülésekkel szereli fel a 208 GTi-t.