A szakemberek azt tanácsolják, hogy nappal látogasd meg a sírokat, és ha este gyújtanál gyertyát, tedd azt családtaggal vagy baráttal. Soha ne hagyd a táskád őrizetlenül, ne viselj feltűnő ékszereket, és parkolj kivilágított helyen.
A temetők környékén idén is fokozott rendőri jelenlétre számíthatunk, de a legjobb védelem a figyelem. A hatóság üzenete világos:
„A megemlékezés szent, de az élet még szentebb. Ha sötétedés után mész, ne menj egyedül!”
VIA MSN
Ez is érdekelhet:
Ha minden dízelmotort egyformának teremtenének, és kizárólag a teljesítményük alapján lehetne mérni, akkor a Volvo V40 D3-ban található 148 lóerős változat tökéletesen alkalmasnak tűnne a 21. századi ferdehátú autók gyors és gazdaságos működtetésére.
A 0-ról 100 km/órára 9,0 másodperc alatti gyorsulási idő és a 6,5 l/100 km-es átlagfogyasztás is ezt bizonyítja. Az öthengeres egység szeret bömbölni, de 110 km/órás sebességnél kiadott 68 dB-es hangerejével ez nem tolakodó vagy kellemetlen.
De vannak problémák, főként a V40 teljesítményleadásának módjával. A D3 ugyan leadja teljes 128 Nm nyomatékát mindössze 1500-as fordulatszámon, de alapjáraton 720-as fordulatszámon jár, és a hatfokozatú manuális sebességváltónak megvan az a szokása, hogy a kettő között folyamatosan megakad a letargia 780-as fordulatszámon.
Ez jellemzően akkor fordul elő, amikor lassan, második vagy harmadik sebességfokozatban sétálunk lakóutcák sarkánál.
Egy türelmetlen sofőr (vagy akár bárki, akit a haladás érdekel) megpróbálja orvosolni a krónikus lemaradást egy agresszívabb gázadással, ami hirtelen energialökethez vezet, ahogy a motor – pontosabban a turbófeltöltője – utoléri a szándékait.
Ha túl sok időt töltesz szűk kereszteződésekben való be- és kikanyarodással, a D3 vezetési élménye aggasztóan közel kerül a fárasztóhoz.
Ráadásul a többi dízelmotor is hasonló tulajdonságokkal küzd; a D4 140 Nm-es nyomatéka 1750 és 2750 fordulat/perc között nagy száguldással érkezik. A sebességváltó áttételei súlyosbították a problémát, gyakran a frusztrálóan akadozó tartományba taszítva a motort 1500 fordulat/perc alatt. A 114 lóerős D2 modell szintén vonakodva teljesít alacsony fordulatszámon.
A D3 sokkal jobb, miután kihajtottunk vele városból. A csúcsnyomatékot 2750-es fordulatszámon adja le, de az esetek többségében a nemzeti sebességkorlátozást azonnal átlépve kell átállni a soros öthengeres motorjának visszhangzó magas fordulatszámára.
Autópályán is remekül teljesít, ahol a hosszú hatodik sebességfokozat tökéletesen kiegészíti az utazósebességnél elérhető összes vonóerőt. Csak ne próbálj meg felgyorsulni; 50-80 km/órára gyötrelmes 20,9 másodperc alatt gyorsul.
A benzinmotor-kínálatot két 1596 köbcentis, turbófeltöltős négyhengeres motor alkotta. A D3 148 lóerőt ad le 5700-as fordulatszámon, és 180 Nm nyomatékot ad le 1600-4000-es fordulatszám között, míg a 178 lóerős D4 ugyanekkora nyomatékot biztosít 5000-es fordulatszámig.
Az eredmények szerint a 0-ról 100 km/órára gyorsulás ideje 8,8, illetve 7,7 másodperc, a végsebesség pedig 200, illetve 220 km/óra.