„A brutális nyugdíjaknak véget kell vetni, és igazságos rendszert kell kialakítani, amely minden jogosult számára egységesen 400 ezer forintos ellátást biztosít.” – áll a Szolidaritás Pártja párt közleményében. Miért bírálják a jelenlegi rendszert? A párt szerint a jelenlegi „felosztó-kirovó” rendszer igazságtalan, mivel a mostani befizetésekből a jelenlegi nyugdíjakat fizetik ki.
Forrás: MSN / FB / MHZA
Ez is érdekelhet:
A belépő szintű 1.6 literes CRDi dízelmotor, amely 89 lóerőt teljesít, alacsony fordulatszámon és a fordulatszámtartomány végén kissé durva járású, azonban középtartományban – ahol a legtöbb használat történik – sima és kifinomult működésű, ráadásul itt leadja a legtöbb nyomatékát is. A kínálatban szerepelnek továbbá 1.4 és 1.6 literes benzinmotorok is, amelyek rendre 108 és 124 lóerőt nyújtanak. Ezek valamivel csendesebbek és kulturáltabbak a dízelnél, azonban jóval kevesebb nyomatékkal rendelkeznek, így előzéshez vagy meredekebb emelkedők leküzdéséhez már nem ideálisak.
Ha jól választunk modellt, az i30 fenntartási költségei igazán minimálisak lehetnek. Az ára majdnem 2.000 fonttal alacsonyabb, mint a hasonló felszereltségű Ford Focusé, és ha a 89 lóerős dízelt választjuk (amelyhez a stop-start rendszer 205 fontos opció), akkor akár 60 mpg feletti fogyasztási érték is elérhető. Az egyetlen hátrány, hogy ez a leggazdaságosabb dízelmotor kizárólag a belépő szintű „Classic” felszereltséggel érhető el – ugyanakkor ebben is alapfelszereltség a klímaberendezés és az elektromos első ablakemelők.
Érdekesség, hogy a Hyundai modellek értéktartása általában valamivel jobb, mint a Kia modelleké, még ha ugyanazokra a műszaki alapokra épülnek is. A magasabb felszereltségű „Comfort” és „Premium” változatok pedig olyan extrákkal kényeztetnek, mint a bőrborítású kormánykerék vagy a fémhatású középkonzol.
