Hivatalos megerősítés egyelőre nincs, így továbbra sem tudni biztosan, valóban a közismert énekesről van-e szó, vagy csak névrokonság áll a háttérben (Tibor Rusov). Az emberek azonban csak egy dologban reménykednek: hogy mindez csupán egy tragikus félreértés, és Ruszó Tibi jól van. Addig is mindenki feszült figyelemmel várja a fejleményeket a szlovákiai baleset ügyében.
VIA Nový Čas
Ez is érdekelhet:
Alacsonyabb sebességnél kényelmes az utazás, míg a hibrid rendszer kitölti a teljesítménysávot, ahogy a motor felpörög. Az autó figyelmeztető sípolása viszont kissé frusztráló. Van egy „terelődött vezetésre” figyelmeztető rendszer, ami úgy tűnik, minden alkalommal aktiválódik, amikor nem egyenesen előre nézünk. Ez különösen kellemetlennek bizonyult, amikor mindkét irányba nézünk, mielőtt kihajtunk egy kereszteződésből.
A PHEV modell csendes és kifinomult a városban, mivel az elektromos hajtást részesíti előnyben, amennyiben elegendő töltés van az akkumulátorban. A Hyundai hivatalos állítása szerint egy teljesen feltöltött akkumulátorral 55 km-es hatótávolságot biztosít, míg az elektromos és benzinüzemű hajtás közötti átmenet zökkenőmentes, az erőforrások között nincs váltóátmenet.
Nyíltabb utakon a Hyundai kezdi érezni a méretét. A meglehetősen nagy öntömeg és a viszonylag puha felfüggesztés kombinációja a karosszéria dőlését eredményezi a kanyarokban, míg a könnyű kormányzás, ami miatt a városi vezetés viszonylag nehézkes, nagyobb sebességnél kissé túlzottan rásegítettnek érződik, így nincs sok megbízható visszajelzés.
Bár nem számítunk igazi vezetési izgalmakra, vannak olyan riválisok, akik nem érzik magukat ennyire letargikusnak, és egy kis agilitás számos előnnyel jár, a könnyebb úton való elhelyezkedéstől kezdve egészen addig, hogy nagyobb magabiztosságot ad a vészmanőverek végrehajtásában, ha esetleg el kell kerülni egy veszélyes helyzetet. A hangjelzések további bosszantó tulajdonsága, hogy az autó sípol, amikor a közlekedési tábla kamerarendszere sebességkorlátozás-változást észlel, és ezt újra megismétli, ha akár 1 mérföld/órával is túllépi azt. A rendszert egyszerűen ki lehet kapcsolni a multifunkciós kormánykeréken található némító gomb hosszan tartó megnyomásával, de a jelenlegi szabályozások szerint minden alkalommal, amikor beindítjuk az autót, alapértelmezés szerint visszaáll „be” állapotba. Ez sok új autónál gyakori, de a Santa Fe rendszere az egyik tolakodóbb.
Nagyobb sebességnél a Hyundai rengeteg kényelmet biztosít. Légrugózás nincs az autóban, de a hagyományos rugókat és lengéscsillapítókat úgy hangolták, hogy hatékonyan elnyeljék az ütéseket és nyugodtan tartsák az utasteret.
Gyorsításkor a motor hangosabb lesz, és a hibrid modell az idő nagy részében a belső égésű motor energiáját használja. Amíg a PHEV akkumulátorában van némi töltés (és a rendszer használat közben általában körülbelül 15 százalékos kapacitást tart meg), addig az elektromos motor végzi a munka nagy részét. Amikor a motort felébresztjük, nem egy túl kellemes hangú egységről van szó, a nyers hangot a CVT-váltóhoz hasonlóan a sebességváltó áttételeihez ragaszkodó váltó adja.
