Péntek este a Nyugati felé tartó Nyírség InterCity Debrecennél, a Déli sor közelében elütött egy férfit. A vonat utasait egy következő szerelvény vitte tovább, ám a férfi életét már nem lehetett megmenteni. Az OMSZ szerint a helyszínen megállapították a halál tényét. A helyszínelés miatt Ebes és Debrecen között csak egy vágány maradt, ez pedig az esti órákban komoly késéseket okozott a záhonyi fővonalon. Ráadásul: alíg egy héttel korábban, szintén Ebesen gázolt egy személyvonat egy 40 éves férfit. A szakemberek szerint: összeérnek az esetek – mi történik a magyar vaspályák mentén?
VIA kekvillogo
Ez is érdekelhet:
Az Alfa Romeo dicsőségesen dallamos Busso V6-osának szellemi utódjaként mindig is magas mércét támasztott a 2,9 literes dupla turbós V6-os motor hangzása. Inkább üzleties, mint muzikális, mély morgással, amelyet minden felváltáskor reccsenések szakítanak meg. Az opcionális Akrapovic kipufogó nagyobb hangerőt ad, de nem sokkal több személyiséget.
Szerencsére egy olyan autóhoz képest, amely 306 km/órás végsebességgel pörög fel, a fékek több mint alkalmasnak érződnek a feladatra. Mi az acél alkatrészeket választanánk az opcionális karbon-kerámia tárcsák helyett, mert útközben kevés különbséget fogsz észrevenni, és körülbelül 270 000 forintot spórolhatsz. A fékérzet egyik beállításnál sem a legmegfelelőbb, de az opcionális karbon-kerámia beállítás tapadósabbnak tűnhet, mint a standard acél változat. Tagadhatatlan, hogy mindkettő több mint alkalmas arra, hogy megállítsa a Giuliát.
Nem meglepő, hogy egy ilyen széles kerekekkel és alacsony profilú gumiabroncsokkal rendelkező autó sok útzajt generál, de a Giulia még mindig meglehetősen kifinomult sebességnél. Erejével, stabilitásával (amit az első légterelő aktív aerodinamikája is segít) és kényelmével kiválóan legyőzi a kontinenst. A 2024-es apró változások közé tartoznak az átdolgozott belső kialakítású fényszórók. A nappali menetfények 3+3-as elrendezésben helyezkednek el, amelyek a korábbi Alfákra, például az Alfa Romeo SZ-re és az Alfa Romeo Brerára utalnak , míg a LED-mátrix technológia azt jelenti, hogy minden eddiginél erősebbek, mégis képesek a fényszórójukat úgy módosítani, hogy ne vakítsák el a szembejövő forgalmat.
Belül apróbb változások történtek a felhasznált anyagokban, de lényegében ugyanaz az alapvető elrendezés, mint 2015-ben. Kezd egy kicsit elavultnak tűnni az Alfa legmodernebb riválisaihoz képest, de az alapvető kezelőszervek elrendezése meglehetősen átgondolt. Ha válogatósak vagyunk, akkor az utastér összminősége nem éri el a hasonló árú sportlimuzinok színvonalát. De a Giulia nagyon jól kidolgozta azokat a részleteket, amelyekhez a leggyakrabban hozzáérünk.
