A szakértők szerint a vasúti átjárókban újra és újra megismétlődik ugyanaz a halálos forgatókönyv: felelőtlenség, figyelmetlenség, vagy tudatos szabályszegés. A szentmártonkátai tragédia is ezt erősíti. A közlekedési szakértő kijelentette: „Ilyen eseteknél szinte mindig emberi hiba áll a háttérben – most is.” Öt fiatal álma szakadt félbe egyetlen döntés miatt. Felmerül a kérdés: hány hasonló tragédia kell még ahhoz, hogy az emberek végre ne a piros jelzésen túl keressék az izgalmat?
VIA Blikk
Ez is érdekelhet:
Az egyenes vonalú teljesítmény nem a Stepway legerősebb tulajdonsága, a leggyorsabb változat – a TCe 100 Bi-Fuel – 11,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, és 170 km/órás végsebességet ér el. A TCe 90 benzinmotoros (hatfokozatú manuális) autó csak kismértékben marad el 12,0 másodperces idővel, míg a CVT változat választása meglehetősen gyalogos 14,2 másodperces sprintet jelent 100 km/órára. A gyorsulás sebességfokozatban is meglehetősen lassú: 80-120 km/h-ra 4. fokozatban alig több mint 10 másodperc alatt gyorsul mind a Bi-Fuel 100, mind a manuális TCe 90 változat, míg a CVT automata 12,6 másodperccel lemarad.
Úgy tűnik, a TCe 90 turbófeltöltője végzi a nehéz munka nagy részét az 1,0 literes háromhengeres motor számára. 2000 fordulat/perc alatt a motor lassan reagálhat, míg a 6000-es fordulatszám-határig felpörgetni hiábavaló. Hozzá kell szokni a sebességváltó kezeléséhez, ha a Stepway-t a kívánt teljesítménysávban szeretné tartani. Nem a legkörnyezetbarátabb kis családi autó, de a Stepway jó fogyasztást, alacsony biztosítási költségeket kínál, és jól tartja az értékét.
Ha van egy terület, ahol a Dacia autói igazán ragyognak, az az üzemeltetési költségek. Annak ellenére, hogy a Daciának sikerült növelnie a harmadik generációs Sandero Stepway alapfelszereltségét és általános minőségét, ez még mindig az egyik legolcsóbb autó az Egyesült Királyságban, valamivel több mint 15 000 fonttól induló áron. További 1000 fontért megvásárolható az Expression modell, amely teljes felszereltséggel rendelkezik, mégis sokkal, de sokkal olcsóbb, mint a versenytársai. A TCe 90 hatfokozatú manuális változat papíron meglehetősen hatékony, a Dacia 50,4 mpg-t közöl a kombinált WLTP tesztcikluson. Ennek ellenére átlagosan 38,6 mpg-t mértünk több mint 4500 mérföld megtétele után a manuális Sandero Stepway hosszú távú tesztautónkkal . A CO2-kibocsátás 127 g/km, ami azt jelenti, hogy az üzleti felhasználók jelenleg 30 százalékos természetbeni juttatási adót fizetnek a cégautó után .
