A zenekar végül kimondta a szívszorító igazságot: szeretett társuk, barátjuk, Kiss Gyula Zsolt már nem tér vissza. 59 éves volt. A Republic tagjai csak ennyit írtak: „Ma nem csak egy embert veszítettünk el. Ő volt az, aki mindig velünk volt induláskor, aki vigyázott ránk, és aki miatt minden út biztonságban ért véget.” Az utolsó üzenetük megfagyasztotta a levegőt: „Köszönjük, hogy vigyáztál ránk. Most már mi őrizzük emléked.” A fájdalom ismét ugyanoda hasít – oda, ahová egyszer már Cipő hiánya is.
VIA blikkruzs
Ez is érdekelhet:
Az S90 alapfelszereltségéhez 19 colos könnyűfém keréktárcsák, LED fényszórók, bőrkárpitozás, kétzónás klímaberendezés, fűthető első ülések, 12,3 colos digitális műszerfal és egy kilenc colos infotainment rendszer tartozik.
Az R-Design felszereltségi szint agresszív külső stíluscsomagot, sportüléseket és sötétített üvegezést tartalmaz, míg az Inscription felszereltségi szint krómozott díszítőelemeket, vastagabb szálú szőnyegeket és masszázsfunkciót az első ülésekhez.
Kiváló menettulajdonságok, de a futómű vagy túl merevnek, vagy túl puhának érződik. A nagyobb kerekek is rontják a rugózási minőséget.
A Volvo már nem kínál kizárólag benzin- vagy dízelmotorokat az S90-hez, ehelyett a T8 benzinmotoros plug-in hibrid egységet választja 2020 közepétől. Így a kínálat mostantól a gyártó Recharge márkajelzése alá tartozik az elektromos autói számára.
Úton az S90 még mindig túl keménynek érződik a nagyobb egyenetlenségeken – és ezt a szenzációs karosszéria-irányítás sem ellensúlyozza, mert a kanyarokban még mindig több minden történik, mint egy 5-ös szériában. Ezen nem segít a gyors, kissé túlrásegítéses kormányzás, amely inkább az autó orrát dobja be a kanyarokban, ahelyett, hogy odavezetné. Valahol egy igazi sportlimuzin agilitása és egy tiszta autópálya-cruiser lendületes rugózási minősége között helyezkedik el.
Ahogy azonban egy Volvótól elvárható, az S90 biztonsági felszerelések hosszú listáját kapta. A baleset esetén védelmet nyújtó passzív segédrendszerek mellett számos új aktív rendszer is található, amelyek megpróbálják megelőzni a balesetet. Ezek közül a legújszerűbb a nagytestű állatok észlelése, amely figyelmezteti a vezetőt, ha szarvasok közelednek a sötét út széléről. De ott van a Volvo legújabb generációs Pilot Assist rendszere is, amely akár 130 km/h sebességig képes felügyelni a gyorsítást, a fékezést és az autó sávban tartását. Hasznos módja a hosszú utazások megterhelésének enyhítésére, bár a legjobban a gyakori araszolással járó helyzetekben, például az autópálya-torlódásokban vagy a városi autópályákon alkalmazható.
A T8 plug-in hibrid egy 2,0 literes benzinmotort és egy villanymotort kombinál, így 385 lóerőt ad le. Saját tesztünk során mindössze 5,0 másodperc alatt gyorsultunk 0-ról 100 km/órára, és bár az elektromos motor azonnali reakciója határozottan érezhető, ami segített az S90-nek elindulni a rajtvonaltól, a négykerék-meghajtás tapadása is szerepet játszott ebben.
Az egyik hátránya, hogy a T8 verziót nehéz akkumulátorcsomaggal terhelik, ami kihat a rugózási kényelmére, és elrontja a szórakoztató vezetés fogalmát – ezt az érzést súlyosbítja az élettelen kormányzás és a BMW 530e riválisához képest kevésbé átgondolt vezetési pozíció.
