És ami a leginkább aggasztó: januártól “betessékelik” azokat, akik nem felelnek meg az új feltételeknek – és nem marad más mint a teljes árú utazás vagy kimaradás. Az automatikus jogosultság szelektívebbé válik. Ez nem holnap kezdődik, hanem most jön el: a változás január 1-jével élesedik, és az érintetteknek nincs sok idejük felkészülni.
Az idős emberek – akiknek a mozgás, látogatás, orvoshoz járás gyakran pénztárcabarát út volt – most szembesülhetnek azzal, hogy „nem vagy jogosult”, vagy várni kell az új utalványra, vagy fizetni kell a normál jegyárat.
Kérdések lógnak a levegőben: Vajon kapnak-e előzetes értesítést? Kiket érint pontosan? És mit lehet tenni, ha az utalvány nem érkezik meg vagy a feltételek nem teljesülnek?
Az idősek számára most ennél többet jelent ez a változás, mint egyszerű “papírmunka”: valódi élet-minőségbeli különbséget jelenthet.
VIA hitelforum
Ez is érdekelhet:
A Nissan Pixo évekig az egyik legolcsóbb autó volt az Egyesült Királyságban. Körülbelül 7000 fonttól indulva nem kínált mást, mint sallangmentes autózást rendkívül alacsony áron. A 6000 font alatti Dacia Sandero érkezése azonban alaposan felforgatta az autópiacnak ezt a szegmensét, így a Pixo már nem tűnik olyan jó ár-érték arányúnak, mint régen. Semmi sincs ebben az autóban, ami miatt a Sandero, vagy más riválisok, például a Pixo testvérmodellje, a Suzuki Alto helyett ezt választaná . A külső stílus és a belső kidolgozás nem túl inspiráló, míg az 1,0 literes benzinmotornak is megvan a maga ereje, mindössze 68 lóerővel. A balesetbiztonság nem kategóriaelső, az utastér meglehetősen szűkös, és a csomagtartó sem sokkal jobb. Ha különösen jó finanszírozási ajánlatot kap, és csak alapvető városi autózásra vágyik, a Pixo logikus választás, de egyébként szinte minden területen alulmarad a Sanderóval szemben.
A Nissan Pixo motorválasztékában csak egyetlen választási lehetőség kínálkozik: egy 1,0 literes, háromhengeres benzinmotor, amely mindössze 68 lóerőt produkál. Ahogy az várható, a teljesítmény nyugodt: 0-ról 100 km/órára 13,5 másodperc alatt gyorsul a jármű, ami városokban nem jelent problémát, de autópályákon és utakon fárasztó küzdelemmé válhat. A Pixo vezetése mindenki számára könnyen megy a könnyű kormányzásnak és a zökkenőmentes kezelőszerveknek köszönhetően, de a kezelhetőség nem az erőssége, és a kormánykeréken keresztül alig vagy egyáltalán nincs visszajelzés. A zaj azonban nagyobb probléma: autópálya sebességnél erős szél és gumiabroncsok zúgása hallható az utastérben.
