A vizsgálatok jelenlegi állása szerint a legvalószínűbb magyarázat sokkal alattomosabb, mint bárki gondolta volna:
a gerincműtéthez használt gy0’gyszerek – ritkán, de – olyan mentális zavart, tájékozódási problémát vagy téves észlelést is kiválthatnak, amelyben a beteg képtelen reálisan felmérni saját állapotát.
A szakértők szerint nagy esély van rá, hogy a főorvosnő is ilyen ritka mellékhatást tapasztalhatott. Ez magyarázná, hogyan hagyhatta el a klinikát felügyelet nélkül, és hogyan indulhatott meg teljesen váratlan irányba.
A végső választ azonban a hatósági boncolás mondja majd ki – és minden jel arra mutat, hogy ez az elmélet fog megerősítést nyerni.
A tragédia így nemcsak egy megrendítő veszteség története, hanem egy újabb figyelmeztetés arra, mennyire kiszámíthatatlanul reagálhatnak egyesek a műtétekhez használt gy0’gyszerekre – még akkor is, ha ezek a mellékhatások szinte soha nem fordulnak elő.
VIA MSN
Ez is érdekelhet:
Az XJ kiválóan teljesít az utakon, ahol a márka CATS adaptív csillapítása kiváló hosszú távú képességeket biztosít. A kiváló rugózási kényelem és kifinomultság nyugodt cirkálót biztosít, és bár egyenetlen talajon kevésbé meggyőző, mégis élvezetes vezetni. A kormányzás precíz – bár túl könnyű –, és az alváz is strapabíró. A nagy szedán fejlett alumínium konstrukciója a súlyt is csökkenti, bár még ezzel az előnnyel sem érződik igazán gyorsnak a sima járású 2,7 literes V6-os dupla turbós dízel. Csendes azonban, és jogosan népszerű; van egy 3,0 literes V6-os benzinmotor is, amely ütősebb, valamint normál és kompresszoros V8-as egységek, amelyek igazán lenyűgöző teljesítményt nyújtanak.
Belül szinte változatlan maradt. Az új első ülések voltak a fő újdonságok – alapfelszereltségként fűthetők, és opcionálisan hűtési funkcióval is választhatók. Úgy tűnik, a Jaguar karcsúbbá tette a háttámlákat, hogy növelje a hátsó teret, de az utastér még mindig szűkösnek érződik a versenytársakhoz képest. Manapság már elavultnak is tűnik. A csomagtartó is sekély maradt, bár azoknak az ügyfeleknek, akiknek extra lábtérre van szükségük hátul, mindig választhatják a hosszú tengelytávú változatot. A Jaguar bemutatótermi ütőkártyája azonban az ár-érték arány, a nagyon versenyképes listaáraknak és az erős üzemanyag-fogyasztásnak köszönhetően. És bár a megtartott értékek versenyképtelennek tűnnek, még mindig több mint felveszik a versenytársakkal szemben, mivel az XJ három év után is jobban tartja a listaárát. Belülről rendkívül tágas, a maximális csomagtartója pedig óriási, 1840 literes. A három hátsó ülés egyenként lehajtható és felhajtható, vagy teljesen kivehető. A hátsó utastér ugyan nem annyira tágas, de az apró részletek kárpótolnak ezért – oldalsó ablakokon redőnyök és tálcaasztalok, padló alatti tárolórekeszek és egy központi tárolórekesz. A vezetői környezet szellős, a műszerfal pedig stílusos – ezt fokozzák a középkonzol kontúrvonalai, amelyek kiegészítik a kormánykerék és az ülések narancssárga varrását. Takarékos – a dízel tesztelése során több mint 40 mpg-t fogyasztottunk –, és olcsónak ígérkezik a szervizelése is. Az viszont borús: szakértőink azt jósolják, hogy a Conquest a listaár kevesebb mint 30 százalékáért fog megélni.
