A férfi másnap visszatért a helyszínre, attól tartva, hogy a házban hagyott nyomok lebuktatják. Ezért felgy;ú;jtotta az ágyakat, remélve, hogy a tűz elpusztít minden bizonyítékot. Ám a lángokat a katasztrófavédelem hamar eloltotta, és ekkor derült fény mindenre.
A rendőrség gyorsan azonosította az elkövetőt, akit visszaesőként, nyereségvágyból, különös k/egy/etl/ns/gg/el elkövetett ember;0lés miatt életfogytig tartó fegyh/zra ítélt a Pécsi Törvényszék. A bíró kimondta: legkorábban harminc év múlva vizsgálható, szabadulhat-e valaha. Emellett több mint 3,3 millió forint bűnügyi költség megfizetésére is kötelezték.
Az ügyész elfogadta az ítéletet, ám a vádlott – döbbenetes módon – enyhítésért fellebbezett, mintha a borzalmas részletek nem magukért beszélnének.
VIA MSN
Ez is érdekelhet:
Mindössze 67 lóerővel az 1.0-s motorban a Toyota iQ sosem tűnt különösebben gyorsnak. Az sem segít a helyzeten , hogy nemcsak nehezebb, mint egy Smart , ami várható lenne, hanem egy Fiat 500- nál is – ami nem. A kis motor mégis elég fürge, és hajlandó tisztán pörögni a piros vonalig; ha hinnénk az órán megjelenő számoknak, azt gondolhatnánk, hogy az iQ valóban felpörgött .
Egy Toyota iQ-hoz hasonló autó kezelhetősége inkább a városi utcákon uralkodó városi versenyben mutatott képességének köszönhető, mintsem annak, hogyan suhan át a csendes vidéki utak kanyarjain. Városban óriási segítséget jelentenek az ultrakompakt méretek és a világelső fordulókör. Olyan kis helyen is megfordul, hogy gyakorlatilag újra kell képezni az embert, hogy nehogy figyelembe vegye a potenciális kanyarodóhelyeket. A parkolás terén pedig ez a fordulókör és a 3 méter alatti hossza azt jelenti, hogy csak a Smart vetekszik vele , és akkor is nagyrészt annak a képességének köszönhető, hogy orral a járdába tud parkolni (ahol ez megengedett).
A sebességmérő korrekciója után azonban két dolog válik nyilvánvalóvá. Először is, az iQ egyenes vonalú teljesítménye valóban nagyon szerény , másodszor pedig, ezen egyáltalán nem segített a Toyota áttételválasztása. Ez egy olyan autó, amelynek végsebessége mindössze 150 km/h, de második fokozatban mégis 100 km/h-t tesz meg. Csak annyit mondhatunk, hogy a bizarr módon magas közbenső áttételnek köze van a hivatalos fogyasztási és emissziós teszteken elért jó eredményekhez. Sajnos ez azt is jelenti, hogy a mi teljesítménytesztünkön az iQ még a szerény potenciálját sem tudja kiaknázni . 13,6 másodperc alatt gyorsultunk 100 km/h-ra, ami csak addig hangzik lassan, amíg meg nem tudjuk, hogy legmagasabb fokozatban 25,4 másodpercbe telt megtenni az 50-110 km/h-s sebességet. Az 1,33 literes, 98 lóerős, négyhengeres egységet a Toyota más gazdaságos modellekben, például az Aurisban és a Versóban is használja . Az ötlet az, hogy valamivel több előzési és nyílt utakon való vezetési képességet biztosítson azoknak az ügyfeleknek, akik hajlandóak feláldozni az eredeti iQ lenyűgöző gazdaságosságát a jelentősen hosszabb távokért, a hagyományosabb motorhangért, a körülbelül 20 km/órával nagyobb végsebességért, de a figyelemre méltóan kevés extra gyorsulásért cserébe. A kikiáltási árhoz képest a plusz kiadásért egy olyan autót kapunk, amely hivatalosan 13,1 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára (manuális sebességváltóval). Ez csak körülbelül 0,7 másodperccel jobb, mint amit a Toyota a kisebb motorral szerelt autóra állít.
