DERÜL, MIÉRT MONDJÁK MOST MÉGIS: FEBRUÁR MINDENT FELBORÍT!
A rossz hírek után azonban jöhet egy olyan fordulat, amelyre kevesen számítanak: február lesz a nyugdíjasok legbőkezűbb hónapja évek óta!
Ugyanis ekkor egyszerre három kifizetés érkezik: a szokásos havi nyugdíj, a 13. havi teljes összeg, valamint a 14. havi nyugdíj első részlete is!
Ez azt jelenti, hogy egy átlagnyugdíjas 470–500 ezer forint körüli pénzt is kaphat, míg a medián nyugdíjasok 430–450 ezret.
Ez országosan több százmilliárdos plusz kifizetést jelent – ilyen megugrásra az év más időszakában nincs példa.
Miközben egyre többen dolgoznak nyugdíj mellett – kedvező adózás, nincs TB-járulék, teljes nyugdíj mellett teljes fizetés jár –, február valóságos mentőöv lehet a tudatosan gazdálkodóknak.
A rossz hír tehát valójában nem a decemberi pénz érkezéséről szól… hanem arról a bizonyos öt hétről, amely sokaknak fájdalmas próbatétel lesz. A jó hír pedig ott vár februárban – de addig ki kell bírni!
VIA Blikk Rúzs
Ez is érdekelhet:
A kettő között egy keskeny, vízszintes, lamellás térben kaptak helyet a szellőzőnyílások, bal oldalon pedig egy terjedelmes kesztyűtartó található. A támfal alatt egy tárolótálca található, amely jóval tágasabb, mint az apró ajtózsebek.
A középkonzolon egy érintőképernyős kezelőpanel található a sztereó rendszer, a navigáció és számos Prius-paraméter, valamint a légkondicionáló kezelőszerveinek kezeléséhez. Ezek alatt található az apró sebességváltó-választó és három gomb az Eco, a Power és az EV (elektromos jármű) üzemmódok kiválasztásához. Jobbra tőlük a head-up kijelző gombjai találhatók a magasabb felszereltségű modelleken.
Az első ülések nagyon kényelmesek, de még a csúcsmodellekben is hiányzik az elektromos mozgatás, a deréktámasz beállításán kívül. A hátsó lábtér jobb, mint sok nagy szedánban, és a fejtér is megfelelő a lejtős tetővonal ellenére. A hátsó ülések háttámlái előrebillennek, így a raktér folytonos a magas csomagtartó padlójával, amely alatt egy rejtett tálca található a pótkerék tetején.
Az audiorendszer lenyűgözően hangzik, de a mély basszus túl erős lehet. A sztereó egyes beállításait a kormánykeréken található gombokkal vezérelheti, egy másikkal pedig a felső kijelző információi jelennek meg. A Toyota Priusba való beszálláshoz nincs szükség kulcsra . Ahogy az indításhoz sem – nem mintha egy Prius a hagyományos értelemben vett beindulna . Ehelyett a kijelző életre kel, néhány távoli zúgást hallasz, és megjelenik egy „Kész” lámpa. Ezután menetbe kapcsolod a váltókart (egyenesen visszaugrik középre), kioldod a lábbal működtethető rögzítőféket (meglepően alacsony technológiai színvonal), lenyomod a gázpedált, és már indulhatsz is, szinte hangtalanul.
Az akkumulátor töltöttségi szintjének és a gázpedál gyengédségének köszönhetően a Prius akár 50 km/h-s sebességgel is képes tisztán elektromos üzemmódban gyorsulni. Ezután diszkréten beindul a benzinmotor. Az indítás szinte hangtalan, mivel nincs hagyományos indítómotor, és egy olyan világban találod magad, ahol a gázkarral végzett műveletek és a motorból hallható hangok csak lazán kapcsolódnak egymáshoz. A 0-ról 100 km/h-ra gyorsulás ideje 10,9 másodperc, az autópályán pedig nyugodt az utazás.
