A Magyar Közlöny indoklása szerint a nyugdíjak és a nyugdíjasok védelme kiemelt kormányzati cél. A vállalás egyértelmű: 2026-ban is megőrzik a nyugdíjak vásárlóértékét, és garantálják a visszaépített 13. havi nyugdíj februári kifizetését.
De itt még nincs vége. A dokumentum szerint a 2026-ra várható inflációt figyelembe véve 3,6 százalékos nyugdíjemelés is érkezik. Ez már nem ígéret, hanem törvényben rögzített szám.
A feszültség most már nem azon van, megtörténik-e, hanem azon, kinek mit jelent majd a bankszámlán. Egy biztos: karácsony előtt ritkán születik ennyire súlyos, hivatalos döntés – és most a nyugdíjasok azok, akiknek valóban okuk van figyelni minden egyes sorra.
VIA index
Ez is érdekelhet:
A csomagtér kialakítása viszont rendkívül ötletes és jól átgondolt: van benne egy felhajtható elválasztóelem, számos bevásárlótáska-akasztó, rögzítőpont, síalagút, 12 voltos csatlakozó és egy kis méretű padló alatti tárolórekesz is – bár sajnos nem elég nagy ahhoz, hogy a töltőkábelt elrejtsük benne. A motoros csomagtérajtó láblendítéssel is nyitható, de ez néha bosszantó lehet: ha például szűk helyen állunk háttal a falnak, könnyen véletlenül aktiválhatjuk, ami karcolásokat vagy horpadásokat okozhat. Ezt a funkciót szívesen elhagytuk volna.
Ami a vezetési élményt illeti, a V60 T6 Recharge legtöbbször tisztán elektromos üzemben közlekedik, főként városi tempónál. Az új, erősebb elektromotor közvetlenül a hátsó kerekeket hajtja meg, így a gyorsulás villámgyors és finom, az autó nagyon jól reagál a gázadásra, és nem kell a hagyományos váltó késlekedését kivárni. Az új, csak turbós benzinmotor a korábbi kompresszoros-turbós motorral szemben halkabb és kifinomultabb működésű. Menet közben – ha bekapcsol a benzinmotor – akkor is csendes és rezzenéstelen marad, így az autó összességében nagyon nyugodt, kifinomult haladást kínál. Az alapár 219 000 angol font körül kezdődik, de – ahogyan az lenni szokott – a személyre szabási lehetőségek sora szinte végtelen, így a végösszeg jóval magasabb is lehet. A Speed változat nagyjából félúton helyezkedik el az alap V8-as Bentayga és a hosszított tengelytávú Bentayga EWB között, így pozícionálása is érdekes – sportosabb, mint az egyik, de még nem annyira reprezentatív, mint a másik.
Kívülről viszonylag könnyű felismerni – főleg ha az opciós listáról kiválasztották a hatalmas, 23 colos kerekeket, amit a legtöbb tulajdonos valószínűleg meg is tesz. Ezeknek a kerekeknek köszönhetően lehet felszerelni a világ legnagyobb, sorozatgyártásban elérhető első féktárcsáit: 440 mm-es karbon-kerámia fékeket, amelyek komoly sportautós jelleget kölcsönöznek a Bentaygának. Emellett a hátsó spoilere is jóval markánsabb, mint a többi változaté – ezek a legkönnyebben észrevehető külső jelek, amelyek elárulják, hogy nem egy „hétköznapi” luxusterepjáróval van dolgunk.
