Már az első Nagy Duettben csalás történt!

Szorcsik Viki csalódottan és keserű szavakkal búcsúzott A Nagy Duett színpadától, míg partnere, L.L. Junior inkább próbálta a helyzet pozitív oldalát nézni.
A népszerű showműsor új évadának első adása bőven tartogatott izgalmakat, különösen a végső pillanatokban, amikor eldőlt, kik folytathatják a versenyt. A feszültség tapintható volt, miközben Liptai Claudia és Till Attila sorra ismertették a továbbjutók neveit.
EKKOR AZTONBAN VALAMI NEM STIMMELT:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A műszaki adatlap szerint a 4WD Toyota bZ4X két darab 107 lóerős motorral hajtja a két tonnás autót. Egy ilyen méretű elektromos SUV számára a 2023 kg viszonylag könnyű, de még így is csak 107 lóerő per tonna a teljesítmény-tömeg arány. Összehasonlításul, az egymotoros Kia EV6 114 lóerőt kínál tonnánként, míg a kétmotoros EV6 154 lóerőt tonnánként, tehát a Toyota adatai nem ígérnek különösebben fürge teljesítményt.
Az úton gyorsabbnak tűnik, mint vártuk, és a tesztpályán fél másodperccel gyorsabbnak bizonyult 60 mph-ra, mint a tavaly tesztelt egymotoros EV6. Lehetséges, hogy a Toyota alábecsüli a motorjait, de rövidebb áttételt is használ (13,8 vs. 10,7), ami magyarázhatja, hogy miért nem gyorsabb 100 mph-ra vagy 30-70 mph között, mint a Kia.
Az úton gyorsabbnak tűnik, mint amire a műszaki adatlap alapján számítottunk, és a tesztpályán fél másodperccel gyorsabbnak bizonyult 60 mph-ra, mint a tavaly tesztelt egymotoros EV6.
Az elsőkerék-hajtású bZ4X 7,5 másodperces 0-62 mph idővel rendelkezik – mindössze 0,6 másodperccel lassabb –, tehát egyértelmű, hogy a kétmotoros verzió azoknak készült, akik négykerék-meghajtást igényelnek, nem pedig a teljesítményt keresik.
Ez papíron csalódást keltőnek tűnhet, de egy családi SUV számára a bZ4X bőven elég gyors – még elsőkerék-hajtású változatban is –, ami egy kicsit kevésbé tapad, mint kétmotoros testvére. Ebben a változatban az erőátvitel simán történik, de a túl lelkes gyorsulás kicsúsztathatja a kerekeket, és enyhe nyomatékhúzást okozhat.
A fékezés és regeneráció terén a Toyota egyszerű megoldást alkalmazott. Alapértelmezés szerint az autó enyhén lassul, amikor felengeded a gázt, vagy ha megnyomod a középső konzolon található „regen boost” gombot, akkor erőteljesebben lassul. Itt véget is érnek a választási lehetőségek: nincs siklás mód, nincs igazi egypedálos mód (még mindig meg kell nyomni a fékpedált, hogy teljesen megállj), és nincs adaptív mód. Különböző vezetők különböző regenerációs stílusokat preferálnak, és más gyártók figyelembe veszik ezt, így furcsa, hogy a Toyota nem, különösen mivel a bZ4X testvérmodellje, a Subaru Solterra, kínál váltópaddal való szabályozást.
A fékek vezeték nélküli rendszeren alapulnak mechanikai tartalékkal, ami nagyon kemény, kissé mesterséges érzést ad. Azonban nagyon jól van beállítva, így könnyen modulálható és sima megállásokat érhetünk el normál vezetés közben. Azonban vészfékezési tesztünkben a legtöbb autó összeszedettebb volt a bZ4X-nél. A Toyota rövid időre blokkolta az egyik első kereket, hangos ABS pumpálást hallottunk, és az autó elég sokat dőlt a felfüggesztésén. 70 mph sebességről 48,1 méteres fékútvonalat ért el, és nem volt veszély a kontroll elvesztésére, de megnyugtatóbb lehetne.
Leave a Comment