Március 27-től igényelhetik a nyugdíjasok!

Új lehetőség nyugdíjasoknak! Március 27-től nemcsak a gyermeket nevelő családok, hanem a vidéken élő nyugdíjasok is igénybe vehetik az otthonfelújítási támogatást. Nézzük, milyen feltételekkel pályázhatnak erre az anyagi segítségre!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Még nem vezettük a mild hibrid változatot. Azonban a Sportage teljes hibrid hajtáslánca nagyon tisztességes teljesítményszinttel rendelkezik, és kellemes, kifinomult, valamint meglehetősen gazdaságos módon működik, amikor a mindennapi igényeknek kell megfelelnie. Csendes az autópályán és könnyű terhelés mellett, és elég reagálékony a városi, alacsony sebességű közlekedés során.
Azok számára, akik az autójukat nem tartják többre, mint egy eszközt az irodába és a boltba járásra, a suli- és fociedzésekre, és egyébként is a napi életbe való könnyű és hatékony beilleszkedésre, valószínűleg elég jól megfelel az elvárásoknak.
A Kia ugyan nem használ CVT-t a hibridjeiben, de ha többet várunk, mint az átlagos teljesítmény, akkor a Sportage 1.6-os motorja sok időt fog eltölteni a piros zónában. A Toyota legújabb erőfeszítései ezen a téren sikeresebbek.
A Sportage HEV 0-60 mph-t 7,3 másodperc alatt érte el (gyorsabb, mint vártuk a Kia 7,7 másodperces 0-62 mph-os ígérete alapján), és 30-70 mph között 6,4 másodperc alatt váltott sebességet (míg egy Renault Arkana hibridnek több mint 10 másodperc, egy 1,8 literes Toyota C-HR Hybridnek pedig közel 12 másodperc kell) amikor az órához mértük. Ez is azt jelenti, hogy lényegesen gyorsabb, mint bármelyik hagyományos motoros Kia-változat – tehát, egy értelemben a kocsi árpozicionálása indokolt.
Azonban nagyon észrevehető, hogy a Sportage olyan könnyedén feladja a mechanikai finomságot, amit csendes haladás közben kínált, amikor erőteljesen gyorsítunk. Ez nem olyan, mint egy CVT-szerű hibrid, amely folyamatosan pörög a piros zónába teljes erővel, hanem a hatfokozatú automatikus váltó fokozataiban dolgozik, miközben gyorsítasz.
De a váltó vonakodva és kissé zötyögve vált, amikor sok erőt kérsz; a motor pedig hangos és megterhelt érzést kelt, amikor 4500 rpm feletti terhelés alatt dolgozik; és még akkor sem vagy teljesen irányításod alatt a váltási időzítés és a sebességválasztás terén, ha próbálod a kormánykerék váltókarjaival kiválasztani a fokozatot és minimalizálni a két probléma következményeit.
A Sportage hibrid rendszere legalább a könnyebb terhelés alatt simán vált, és javítja a vezethetőséget és a gazdaságosságot a forgalomban és a városban, így sokkal kellemesebb vezetni, amikor nincs különösebb érdeklődésed afelől, hogy mi történik, hogyan történik, vagy mikor érsz oda, ahová indultál. De más pillanatokban, legalábbis a hajtásláncot illetően, nagyon is úgy érezheted magad, mint egy utas, nem pedig mint egy sofőr.
A PHEV egy 178 lóerős, 1,6 literes turbós benzinmotort és egy 90 lóerős elektromos motort kapott, összteljesítménye 261 lóerő és 257 lb-ft nyomaték. Ez a Sportage számára hivatalos 0-62 mph gyorsulást biztosít 7,9 másodperc alatt. Elméletileg lassabb, mint a hibrid, de nem feltétlenül érzed annak. A gyorsulás olyan erőteljes, hogy nem kell túl gyakran a motor mélyebb tartományaiba merülnöd.
Az elektromos üzemmód előreláthatólag csendes, és ismét apró fejlesztéseket hajtottak végre ezen a téren. A Sorento PHEV, ugyanazzal a hajtáslánccal, túl lelkesen alkalmazza az összes erőt. Elég volt egy picit rálépni a gázpedálra, hogy beinduljon a motor. De úgy tűnik, hogy ezt a küszöböt elmozdították. Könnyebb a Sportage-t a legtöbb gyorsulásnál az akkumulátorán hajtani.
Leave a Comment