Megjelent a radaron! Érkezik a havazás!

Bár a tavasz eddig viszonylag kellemesen alakult – a februári rendkívüli hideg után gyorsan emelkedtek a hőmérsékletek, több helyen 20 fok fölé is kúszott a hőmérő higanyszála –, a következő hetekben jelentős változások várhatók. Vajon milyen meglepetéseket tartogat még számunkra az időjárás? Tavaszi időjárási fordulat: havazás jöhet, és nem csak ez teszi különlegessé az idei szezont. ITT VANNAK A RÉSZLETEK:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az RC F 5,0 literes szívó V8-as motorja pontosan olyan csábítóan szól, mint amilyen lenyűgöző a műszaki specifikációja (kovácsolt hajtókarok, könnyített kiegyensúlyozási megoldások, 7300-as fordulatszám-korlát). A Lexus kiváló munkát végzett annak érdekében, hogy a motor minimálisan vibrálja az autót még teljes terhelésen és magas főtengelyfordulaton is, miközben a kabint mégis betölti a belső égés zenei harmóniája. Kevés ilyen motor létezik, amely ennyire élvezetesen hallgatható munka közben.
És bőven van idő élvezni ezt a szimfóniát, miközben az RC F végighalad a fokozatokon. Jó vagy rossz, de ez az autó nem különösebben gyors a mai kortársak mércéjével mérve. Különösen visszafogottnak tűnik az elektronikus rajtautomatikája, amely rendkívül szigorúan szabályozza a kerékkipörgést. Ennek ellenére egy hűvös, de száraz tesztpályás napon rendkívül következetesen, még ha kissé lassúnak is érződve, 4,7 másodperces 0-60 mph és 10,5 másodperces 0-100 mph sprintidőket produkált (BMW M4 CSL: 3,6 mp, 7,3 mp; Mercedes-AMG C63 S E Performance: 3,3 mp, 7,6 mp).
2024-ben ez egyértelműen egy olyan autó az ínyencek számára, akik számára kevésbé fontos a végsebesség, mint a teljesítmény kifejezésmódja. Amint a motor túllendül az alsó fordulatszám-tartomány holtpontján, 3500-as fordulat felett, az ereje bőven elegendő marad országúti vezetéshez, és szubjektíven lebilincselő élményt nyújt.
A karbon-kerámia fékek erősek, és a pedál jól hangolt, viszont a sebességváltó nagy csalódás. A Lexus „teljes nyomatékváltó-zárolást” ígér második és nyolcadik fokozat között, de ezt egyáltalán nem így érezni. Manuális módban a váltó úgy tűnik, hogy 3000 fordulat alatt ki-be kapcsolja a teljes összekapcsoltságot (noha a hajtáslánc tényleges működése nem szakad meg), és csak magas fordulatszámnál ad teljes biztonságérzetet a fokozatok tartásában.
Ez a sebességváltó olyan sofőr számára tűnik megválasztottnak, aki egyszerűen csak D-be teszi, hátradől, és ritkán engedi a motort 4000 fordulat fölé pörögni – ami sajnálatos veszteség.
Leave a Comment