Megváltoztatták az idősek kedvezményes utazását!

Megváltozott a 65 év felettiek kedvezményes utazása – utazási utalvány 2025. A 65 év alatti, nyugdíjban és más meghatározott ellátásban részesülők éves utazási utalvány alapján jogosultak meghatározott mértékű utazási kedvezményre.
Az „Ellátottak utazási utalványa” alapján a közforgalmú személyszállítási utazási kedvezményekről szóló 85/2007. (IV.25.) Korm. rendelet szerint évi tizenhat alkalommal 50 %-os mértékű, két alkalommal 90 %-os mértékű kedvezménnyel váltható menetjegy vasúton, HÉV-en, elővárosi és helyközi autóbuszon, kompon és réven történő utazáshoz.
Sokan nem tudják, de a kedvezményes utazási utalványra már csak ők jogosultak:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Technológiailag és stílusában is előremutatóan, a Kia EV6 2021-es megjelenésekor büszkeség volt a gyártójának – és fontos jelzés arra, hogy megérkezett a középkategóriás elektromos autók ideje.
Ez lett az első koreai autó, amely elnyerte az Európai Év Autója díjat 2022-ben. És felülmúlta az elvárásainkat, hogy mekkora térrel és innovatív csomagolással rendelkezhet egy akkora és árazású elektromos autó, de azt is, hogy mennyire élvezetes vezetni, köszönhetően a határozott teljesítménynek és a meglehetősen agilis hátsókerék-hajtású futóműnek.
Szerencsére a Kia újkori dizájnnyelve nem tartalmaz túl sok álmaszkot. Az itt található felső rész díszítő jellegű, de az alsó, a lökhárító alsó részén található valóban hűti az akkumulátort.
A szabványok gyorsan fejlődtek azóta a közepes méretű elektromos autók között, természetesen. Így most megvizsgálhatjuk, hogyan reagált a Kia a versenyre, amelyet az EV6 2021 óta vonzott, olyan autók képviseletében, mint a Renault Scenic E-Tech és sajnálatosan rövid életű Fisker Ocean.
A Kia célja ezzel a frissítéssel elsősorban az, hogy az EV6-ot technikailag és vizuálisan összhangba hozza az újabb Kia EV9 csúcs SUV-val – valamint az EV-3, EV-4 és EV-5 modellekkel, amelyek a következő hónapokban következnek.
A single-motoros EV6, amely 80 kg-mal nehezebb, mint korábban, de nem kapott több teljesítményt, nettó veszteséget jelent a teljesítmény-tömeg arányban, ami kicsivel kevesebb mint 4%-ot tesz ki. A Kia nem fog erről sokat beszélni, de az EV6 0-100 km/h gyorsulása 7,3 másodpercről 7,7 másodpercre csökkent, miközben a versenytársak között egy hasonló Polestar 2 7,4 másodpercről 6,1 másodpercre javított, és még a leglassabb Tesla Model Y is most már több mint egy másodperccel gyorsabb. Nyilvánvalóan nehezebb lesz ennek az autónak 2024-ben, mint egy egymotoros verziónak, hogy versenyképes maradjon a gyorsabb érzésű lehetőségek között a kategóriájában.
A motor, amelyet arra kalibráltak, hogy fokozatosan mozdítsa el az autót, még a Sport vezetési módban is, azt az érzést kelti, hogy az EV6-nek nincs különösebb sietsége. A nyomaték azonban körülbelül 32 km/h sebességnél határozottabban jelentkezik, és enyhén nedves körülmények között az időmérő eszközeink megerősítették, hogy az autó 7,5 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, a 0-100 km/h gyorsulás pedig 7,8 másodperc alatt történt.
Leave a Comment