140 ezerrel több nyugdíjat kap, aki vállalja ezt

Egy hazánkhoz közeli településen már be is vezettek egy ilyen programot: azoknak a nyugdíjasoknak, akik napközben vállalják az unokáik felügyeletét, havonta több száz eurós juttatás jár. A projekt célja kettős: enyhíteni az óvodák leterheltségét, és közelebb hozni a generációkat. A városban több mint száz gyerek nem jutott be az intézményekbe, így a tavaszi induláskor már közel harminc család élt az új lehetőséggel. A skandináv szemléletű kezdeményezés nemcsak a gyerekeknek ad biztonságot, hanem az időseknek is új szerepet az életükben – ez pedig egy Horvátországban zajló valódi történet.
ÍGY MŰKÖDIK:

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

A hatfokozatú automata váltó kissé elavultnak tűnhet a riválisok nyolc- vagy kilencfokozatú automatáihoz képest, de a 2,2 literes CRDi dízelmotor 194 lóerős teljesítménye és 436 Nm nyomatéka bizonyítja, hogy nem feltétlenül van szükség sok fokozatra a jó teljesítményhez.
Kézi váltóval felszerelve a Santa Fe 0-ról 100 km/órára 9,8 másodperc alatt gyorsul fel, ami meglepően dinamikus.
Alacsony sebességnél a felfüggesztés jól kisimítja az úthibákat, de nagyobb tempónál az autó beleütközik a nagyobb bukkanókba, és ezek a rázkódások eljutnak az utastérbe is. Hullámosabb útfelületeken a Hyundai hajóként billeg, és a lágy felfüggesztés miatt kanyarodáskor jelentős a karosszéria dőlése.
Ezt tovább rontja a kissé pontatlan kormányzás. A Santa Fe Hyundai Flex Steer rendszerrel rendelkezik, amely lehetővé teszi a kormányrásegítés mértékének változtatását, de normál vezetés során alig észlelhető különbség a három beállítás között. Az autó vezethetősége alapvetően hibamentes, de összességében kissé csalódáskeltő.

Az ülés és a kormány bőségesen állítható, így könnyű kényelmes vezetési pozíciót találni, de a jármű mérete állandóan érezhető. Bár magas üléshelyzetet kínál, az előre való kilátást rontják a vastag A-oszlopok, amelyek zavaró holttereket hoznak létre.
A Hyundai Santa Fe egyetlen választható dízelmotorja erős, de nem különösebben takarékos. A 2,2 literes CRDi motor 194 lóerős teljesítményt nyújt, és a CO2-kibocsátása hajtáslánctól és felszereltségtől függően 155, 159 vagy 178 g/km lehet.
Elöl hajtott, kézi váltós kivitelben a fogyasztás 4,9 l/100 km (47,9 mpg), és az emisszió 155 g/km. Ugyanez a motor összkerékhajtással 159 g/km CO2-t bocsát ki, fogyasztása változatlan marad. Automata váltóval és 4×4 hajtással a fogyasztás 6,8 l/100 km (41,5 mpg), a CO2-kibocsátás pedig 178 g/km-re nő.
A szakértők szerint a Hyundai Santa Fe piaci értéktartása kedvező lehet, hála az igényes belső térnek, a vonzó megjelenésnek és a hétüléses kivitelnek.
Ahogy a Hyundai többi modelljénél is, a Santa Fe is öt év, kilométer-korlátozás nélküli, teljes mértékben átruházható garanciával rendelkezik, így valószínűleg az egyik legkedvezőbb napi használatra szánt modell ebben a kategóriában.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük