6 havi nyugdíj érkezik egyösszegben, itt a pontos dátum!

2026-tól teljesen új valorizációs szorzók lépnek életbe, amelyek a korábbi kereseteket az előző évi bérszínvonalhoz igazítják. Ez azt jelenti, hogy aki nem ügyel az igénylés időpontjára, az akár milliókat is veszíthet nyugdíjából! Érdemes tehát jól megfontolni, hogy 2025-ben vagy csak 2026-ban vonulunk-e nyugdíjba, hiszen az évekkel későbbi igénylés miatt az emelések és plusz juttatások is később érkeznek. Emellett van lehetőség visszamenőleges nyugdíjkérelemre, maximum fél évre, de csak június 30-ig! Ne feledkezzünk meg a töredéknapokról sem, mert minden nap számít az összeg végösszegében. A nyugdíjba vonulás időpontjának megválasztása tehát kulcsfontosságú anyagi jövőnk szempontjából!
EZT KELL TENNIE:

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

A Kia Ceed Sportswagon esetében a 16 colos könnyűfém keréktárcsák kényelmesebb és lágyabb rugózást biztosítanak, mint a sportosabb megjelenésű, 17 colos kerekek, amelyek a „3” felszereltségi szinten megtalálhatók, de ezek már egy kissé keményebb úttartást eredményeznek, ami zavaró lehet. Összességében a Ceed valamivel kevésbé a kényelmes utazásra van hangolva, mint például a Volkswagen Golf Estate, ugyanakkor a legtöbb vásárlónak bőven kielégítő lesz, mivel stabil és magabiztos vezetési élményt nyújt kanyargós utakon. Ugyanakkor vitathatatlan, hogy a Ford Focus Estate élvezetesebben vezethető. A Ceed Sportswagon egyetlen motorral érhető el, egy 1,5 literes, turbós benzinmotorral, amely 158 lóerőt teljesít. Ez a teljesítmény jól összevethető a VW-csoport hasonló motorjaival, sőt, az 148 lóerős, 1,5 literes Golf Estate-hez és Skoda Octavia Estate-hez képest kissé jobb gyorsulást produkál, hiszen a 0-62 mérföld/óra (0-100 km/h) gyorsulási idő 8,6 másodperc. Ha gyorsabb kombit szeretnénk, érdemes inkább az elektromos MG5-öt vagy a nagyobb, 2,0 literes motorral szerelt Toyota Corolla Touring Sports-t választani. Az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás tekintetében a Ceed Sportswagon 50,4 mérföld/gallont (mpg) ígér a WLTP szabvány szerinti vegyes ciklusban, ami kedvező az azonos teljesítményű, 1,5 literes Golf és Octavia kombikkal szemben, de elmarad a 62,8 mpg-t elérő Toyota Corolla Touring Sports hibridtől.

A károsanyag-kibocsátás 126 gramm/km, ami magasabb, mint a Toyota 101 gramm/km-es értéke, így az előbbi magasabb adóterhet jelent a céges autóként használók számára. Az elektromos MG5 viszont egyedülálló a zéró kibocsátásával, ami minimális céges autóadóval jár. Biztosítási szempontból a Ceed Sportswagon versenyképes csoportba tartozik, a legolcsóbb, „2” változat a 14-es csoportban van, míg a csúcs „3” felszereltség a 15-ös csoportba esik. Összehasonlításképpen a Ford Focus 1,0 literes motorral szintén a 15-ös csoportban található, a Toyota Corolla 1,8 literes a 17-es csoportban, míg a Golf és Octavia 1,5 literesei a 19-es csoportot erősítik. Ha megbízható, praktikus kombit keresünk, amely megfelelő teljesítményt és ésszerű üzemeltetési költségeket kínál, a Ceed Sportswagon jó választás lehet, bár érdemes számolni a sportosabb kerekekkel járó valamivel keményebb úttartással és az átlagosnál magasabb károsanyag-kibocsátással. Céges autóként pedig inkább a Toyota vagy az MG5 lehet előnyösebb az adózási szempontok miatt. Segíthetek, ha szeretnéd ezeket a modelleket összehasonlítani?

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük