Balázs Klári is mesélt a március 11-én elhunyt műsorvezetőhöz fűződőbarátságáról, amit egy Önök kérték adásnak köszönhettek. „Az első találkozásunkkor az első gondolataink voltak Gyurival, hogy elképesztő, mennyire felkészült és profi” – emlékezett vissza Klárika.
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Egy régi Defender – akárcsak egy klasszikus Mini – valaha újdonságként hatott a szemünknek, ma viszont már olyan ismerős és otthonos, mint egy régi, betört papucs. Egy ilyen ikonikus modell újraértelmezése tehát mindig kényes feladat. A Land Rover sokáig maga sem tudta, hogyan is álljon neki ennek a munkának.
De ahogy a Mini vagy a Fiat 500 esetében is, egyszer csak eljött az idő. Azokat az alapvető stílusjegyeket, amelyek az eredeti Land Rovert sikeressé tették, az új modellben is részben megőrizték. Az első szélvédő például olyan függőleges, amennyire csak a töréstesztekkel és a légellenállással kapcsolatos előírások megengedik (a légellenállási együttható: 0,40). Az oldalfalak viszonylag laposak, az ablakvonal alacsonyan fut, a hátulja pedig szinte függőleges, oldalra nyíló ajtóval – amelyre a teljes méretű pótkerék is felkerült, ahogyan azt a tradíció megkívánja.
A vontatási kapacitása 3500 kg (az Egyesült Államokban 3700 kg), és az áthaladási mélysége akár 900 mm is lehet légfelfüggesztéssel. A JLR azt állítja, hogy ez az autó egy 4×4, nem pedig egy SUV, és bár mi nem szoktunk ilyen különbséget tenni, pontosan értjük, mire célzanak.
Ami az új Defender nem tud, és amit a korábbi változat rendkívül ügyesen megoldott, az a rendkívül kompakt méret. A töréstesztek és a technológiai túltengés – plusz a kényelmes utastér kialakításának szükségessége – elvették ezt a lehetőséget. A 110-es modell 5018 mm hosszú, míg a 90-es 50 cm-rel rövidebb, így egy régi 110-es Defender hosszával közel megegyezik. A 130-as viszont egy óriás, 5,36 méter hosszú.
A Land Rover elismeri, hogy egy Defender pick-up „technikai szempontból lehetséges” lenne, de nem valószínű, hogy megvalósul. A Defender már régen elhagyta a hagyományos pick-up piacot, a JLR túl kicsi ahhoz, hogy visszatérjen, és a Defender prémium jármű.
Ez a prémium státusz egyébként még inkább megerősítést nyert a 2025-ös modellfrissítéssel, amely számos választott belső térbeli fejlesztést is hozott – amire hamarosan rátérünk.