100 éve nem látott hőség tart felénk!

A rendkívüli hőséget az Európát elérő afrikai eredetű forró légtömegek és az erős El Niño-hatás kombinációja okozza, amely súlyos következményekkel járhat a lakosság, a mezőgazdaság és az infrastruktúra számára. Az előrejelzések alapján minden korábbi nyári hőmérsékleti rekord veszélyben van!

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Ez valószínűleg az i10 legerősebb tulajdonsága. A legimpozánsabb (és kétségtelenül a legfontosabb) az i10 futóműve a városi közlekedés során. Kiegyensúlyozott, de elég kompromisszumos, hogy kényelmesen elnyelje a sebességkorlátozó padkák és hasonló akadályok hatását; jól kezeli a városi útfelület sérüléseit és kátyúkat, szemben egy puhább felfüggesztésű autóval, amely ezek felett rángatózhat, vagy egy keményebb autóval, amely a belső térbe juttatja a rázkódásokat.

A kormányzás is rendkívül jól van kalibrálva a zsúfolt városi forgalomhoz. Az elektromosan segített kormányzási rendszer könnyű, közvetlen és viszonylag gyors (3,0 fordulat a teljes kormányzási tartományon), és az autó lenyűgözően szoros fordulókört biztosít, mindössze 9,2 métert. A legjobb azonban, hogy nagyon hasonlít a hidraulikus kormányrendszerhez; mentes a rengéstől, ami gyakran zavarhatja a gyorsan pörgetett elektromos kormánykereket, és egy folyamatos, érzékeny kontrollérzetet biztosít.

A városon kívül az i10 feszes, de kényelmes futóműve lenyűgöző stabilitást biztosít a vidéki utakon. Az i10 szinte nagy családi hatchbackként gördül át az egyenetlen, kátyús B-utakon, anélkül, hogy túlzott rázkódásokat tapasztalnánk. Természetesen érezni fogod, hogy milyen sebességgel haladsz, ahogy egy ilyen kis, rövid autótól elvárható, de az autó kezelhetősége és futóműve mindig kiegyensúlyozottnak és kontrolláltnak tűnik.

A kanyarokban az i10 szintben marad, semleges és biztonságos, progresszív, de kontrollált karosszéria-dőlés mellett, és gyorsan reagál a kormányzásra. Azonban a keskeny gumik miatt a tapadás korlátozott, és a futómű nem tűnik a legjobban állíthatónak, miután már beálltunk egy kanyarba. Az i10 középkanyar viselkedése azonban kétségtelenül megjósolható; vagy a vonalon marad, vagy enyhe túlkormányozottsággal, azaz alulkormányzottsággal tér ki.

Mindezekben a tekintetben azonban a 1.2 literes i10 lényegesen impozánsabb, mint az 1.0 literes Blue modell. Az alacsonyabb ellenállású gumik és a rövidebb úton mozgó felfüggesztés némileg hátráltatják az 1.0 literes autó dinamikai teljesítményét, és egy kiemelkedő teljesítményt egy csak elfogadhatóvá változtatnak.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük