Június 1.-től KÖTELEZŐ a bicikliseknek!

A felszerelést, a viselkedést, a közlekedés módját – és a bírság nem lesz kegyes azokhoz, akik még mindig játékosan kezelik a közúti jelenlétet. A bicikli jármű, te pedig közlekedő vagy, és mostantól nem fér bele a „nem tudtam” kifogás.
Bukósisak? Fék? Lámpa? Mindennek működnie kell – különben jön a büntetés.
ERRE KELL SZÁMÍTANI:

Nem elég felpattanni a bringára – ha nem vagy megfelelően felszerelve, le fognak állítani. Június 1-től a bukósisak 14 év alatt kötelező, és egyre gyakoribbak lesznek a felnőttekre vonatkozó előírások is. A bicikliden legyen működő első-hátsó lámpa, csengő, fék, prizma – mindezeket ellenőrizni fogják. A gyalogosátkelőknél kötelező lesz leszállni, az egyirányú utcák szabályait is szigorúan veszik, a járdán pedig semmiképp sem közlekedhetsz, hacsak nem tábla engedi. A szabályszegés eddig figyelmeztetés volt – mostantól pénzbe fáj.

VIA Tudasfaja

Ez is érdekelhet:

Az Ioniq 5 kizárólag egyféle karosszériaváltozatban érhető el: ötajtós, ötüléses, ferdehátú stílusban. Ha valaki valami mást keres, a légellenállás szempontjából kiemelkedően áramvonalas Ioniq 6 feltűnő megjelenésű alternatíva lehet. Az Ioniq 5 háromféle hajtáslánccal rendelhető: az Advance és Premium felszereltségi szintek hátsókerék-meghajtással kaphatók, választhatóan 63 kWh vagy 84 kWh kapacitású akkumulátorral. A magasabb felszereltségű N Line modellek és afölött kizárólag a nagyobb, 84 kWh-s akkumulátorral elérhetők, hátsó- vagy összkerékhajtással.

A Hyundai az Ioniq 5-öt a kényelmesebb elektromos autók mezőnyébe pozicionálta, és bár van néhány részlet, amit még lehetne finomítani, összességében a konstrukciója sokkal értelmesebb választásnak tűnik, mint néhány keményebb, de vezetési élményben nem jobb riválisa.
A vásárlók egy vagy kétmotoros változat közül választhatnak. A két egy-motoros verzió 168 vagy 225 lóerős teljesítménnyel rendelkezik, és mindkettő 350 Nm nyomatékot nyújt. A gyengébb változat 63 kWh-s, míg az erősebb 84 kWh-s akkumulátorral működik – ez utóbbi a modellfrissítés során váltotta le a korábbi 77,4 kWh-s akkumulátort. Az összkerékhajtású verzióban egy második villanymotor került az első tengelyre, így a teljesítmény 321 lóerőre, a nyomaték pedig 605 Nm-re nőtt. Ez a változat kizárólag a 84 kWh-s akkumulátorral érhető el. A modellfrissítés során további hangszigetelés került a hátsó motor környékére. Bár a korábbi verzió sem volt különösebben zajos, most szinte semmilyen hang nem jut el az utastérbe – csupán az alacsony sebességnél működő gyalogosfigyelmeztető rendszer finom zümmögése hallatszik.
A fékenergia-visszanyerés erőssége a kormány mögötti váltófülekkel szabályozható, a teljes „vitorlázástól” az egypedálos vezetésig terjedő skálán. Ez a rendszer továbbra is az egyik legjobb és legintuitívabb megoldás, amit menet közben használtunk a regeneratív fékezés szabályozására.
Villanymotorok, gyorsulás 0–100 km/h-ra és végsebesség:
A 168 lóerős modell 0–100 km/h-ra 8,5 másodperc alatt gyorsul, ami a legtöbb vezető számára bőségesen elegendő.
A 225 lóerős változat 0–100 km/h-ra 7,5 másodperc alatt ér el, bár a nagyobb akkumulátor miatt nehezebb.
A 321 lóerős, összkerékhajtású verzió 0–100 km/h-ás sprintet 5,3 másodperc alatt teljesíti.
Minden Ioniq 5 modell végsebessége 114 mérföld/órában (kb. 183 km/h) van korlátozva.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük