Egy mindennapi fűszer, a fahéj lehet a muskátli egyik legjobb barátja. A fahéjat legtöbben csak ételeink ízesítésére használjuk, főleg desszertekben vagy italokban. Azonban a fahéj nemcsak gasztronómiai szempontból értékes, hanem a kertészkedésben is kiváló társ lehet. Erőteljes antibakteriális és gombaölő hatással rendelkezik, emellett serkenti a gyökérnövekedést és segíti a növények regenerálódását.
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Renault R5 elektromos változatával kapcsolatos egyik fő kritikánk a hátsó üléssor szűkössége volt – ezt a problémát azonban a Renault 4 E-Tech esetében nagyrészt sikerült kiküszöbölni. Az pedig különösen figyelemre méltó, hogy ezt úgy sikerült elérniük, hogy közben az autó megőrizte saját, teljesen egyedi, retró stílusú karosszériáját, amely kifejezetten a legendás Renault 4 formavilágát idézi meg. Az új R4 nem egyszerűen egy nagyobb R5 – sokkal több annál: egy jól sikerült stílusbeli és funkcionális újraértelmezése a hatvanas években bemutatott eredeti modellnek, modern technológiai alapon.
Ami a vezetési élményt illeti, az új R4 szinte teljes mértékben átvette az R5 tulajdonságait, így aki már vezette a Renault 5 E-Tech-et, annak az R4 sem fog meglepetést okozni. Viszont amit az R5 kevésbé tudott – a praktikum, főként hátul – azt az R4 most pótolja. A komfort és a menetdinamika egyensúlya szintén kiválóan sikerült: az autó kellően kényelmes a mindennapos közlekedéshez, de nem válik unalmassá vagy billegőssé, ha kicsit lendületesebben vezetjük.
Emellett a felszereltség szintén bőséges, már az alapváltozat is sok extrát kínál, és mindehhez társul egy meglepően versenyképes árképzés is, amely azonnal drágábbnak és kevésbé vonzónak mutatja az R4 legközelebbi vetélytársait. Így tehát a Renault ismét sikeresen alkotott meg egy kis, elektromos városi autót, amely nemcsak praktikus, hanem egyfajta érzelmi töltetet is hordoz, főként a retro stílusa miatt.
Valójában az R4 viszonya az R5-höz nagyon hasonlít ahhoz, ahogy a Renault Captur viszonyul a Renault Clio-hoz: ugyanaz az alap, ugyanaz a hajtáslánc, de más karosszéria, egyedi stílus és kicsit több hely és praktikum. Ez a „mini SUV”-szerű megközelítés lehetővé teszi, hogy az autó kényelmesebben használható legyen családoknak is, vagy azoknak, akik több helyet szeretnének egy stílusos, városi autóban.
Természetesen a Renault 4 ennél sokkal több egyszerű platform-megosztásnál. A karosszéria masszív vonalvezetése, a formák és részletek egyértelműen a hatvanas években bemutatott legendás elődöt idézik meg. Az oldalnézet például megtartja az eredeti R4 jellegzetes ablakformáját, sőt, az ajtókba sajtolt dekorvonalak is közvetlen utalások a korai modellre.