A mentő mozdony daru is ki siklott

A MÁV ezzel magyarázza: A daru siklásáról szó sincs: a jármű rendben megérkezett a helyszínre, majd a munka végeztével ugyanígy »saját lábán« távozott. A félreértést valószínűleg az okozta, hogy a daru első tengelyének kerekei a sérült Bz emelése közben rövid időre leugrottak a sínről, de ez nem okozott semmilyen fennakadást vagy veszélyhelyzetet, hiszen a jármű képes visszaemelni magát a pályára, ebben az esetben is ez történt. A daruval végzett mentés teljesen rendben zajlott.”

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Papíron a KGM Tivoli (amit 2024 előtt SsangYong Tivoli néven ismertek) kifejezetten vonzó ajánlatnak tűnik egy olyan autószegmensben, ahol az észszerűség és a praktikum gyakran fontosabb szempont, mint a dizájn vagy a vezetési élmény. Ez az autó ugyanis számos olyan felszereltséggel rendelkezik, amit ebben az árkategóriában és méretosztályban ritkán találunk meg együtt: viszonylag olcsó kompakt SUV-ként tágas utasteret kínál, sok extrát kapunk hozzá már az alapfelszereltségben is, és különösen figyelemre méltó a hosszú garanciaidő, amit a gyártó biztosít hozzá.

Ugyanakkor nem lehet szó nélkül elmenni amellett sem, hogy az autó vezetési élménye csalódást keltő, és az üzemanyag-hatékonysága sem túl meggyőző. Összességében úgy érezni, hogy a Tivoli egy fél lépéssel mindig a versenytársai mögött kullog – különösen a Dacia Duster vagy a különböző Stellantis csoporthoz tartozó modellek mellett, amelyek ebben az ársávban szintén elérhetők. Bár a belső tér alapvetően rendben van, az anyaghasználat sajnos hagy kívánnivalót maga után – még akkor is, ha figyelembe vesszük, hogy egy olcsóbb kategóriás autóról beszélünk. Az összeszerelés minősége nem kifejezetten rossz, de az olcsó műanyagok és az apró részletek gyengeségei emlékeztetnek rá, hogy ez az autó bizony az alsó árkategóriában versenyez.

A Tivoli a KGM kínálatának belépőmodellje, vagyis a legolcsóbb és legegyszerűbb elérhető típus, amit maga a gyártó is úgy definiál, mint egy „ár-érték arányban kedvező kompakt SUV-t”. Ez az állítás nem alaptalan, hiszen az árak 23 000 angol font körül indulnak a kézi váltós változat esetében, míg az automata verzió körülbelül 24 500 fontba kerül. Ez az egyetlen elérhető felszereltségi szint, amit a gyártó K40-nek nevez, vagyis a vásárlónak csak a váltó típusában van lehetősége dönteni.

Árát tekintve tehát a Tivoli valóban versenyképes, de ettől még komoly riválisokkal kell szembenéznie. Ilyen például a már említett Dacia Duster, a Vauxhall Frontera, a Citroën C3 Aircross, valamint az MG ZS is, de emellett a kisebb méretű, úgynevezett B-szegmensbe tartozó crossoverek is komoly konkurenciát jelentenek, mint például a Renault Captur vagy a Nissan Juke. Ellentétben a Vauxhall, Citroën vagy MG modellekkel, a Tivoli nem kapható tisztán elektromos hajtáslánccal – egyedül egy turbófeltöltéses, négyhengeres benzines motorral érhető el, amely kizárólag az első kerekeket hajtja, a már említett kézi vagy automata sebességváltón keresztül.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük