Nyugdíjelőleget főként az év elején, január 1. és a valorizációs szorzószámok kihirdetése (általában március) közötti időszakban kérhet az, aki nyugdíjigényt nyújt be. Ilyenkor az előleg addig biztosít juttatást, amíg a végleges nyugdíjösszeg kiszámításához szükséges adatok nyilvánosságra nem kerülnek.
Előfordulhat máskor is, ha a múltbeli kereseti adatok beszerzése hosszabb időt vesz igénybe, például megszűnt munkáltató miatt. Ha a jogosultság megállapítható, az előleg folyósítása megkezdődik.
JANUÁRTÓL JÖN A VALÓDI VÁLTOZÁS:
Januártól a nyugdíjelőleget már nem határozattal, hanem végzéssel állapítják meg. Ez nem érinti az előleg szerepét, csupán az eljárás jogi formáját. A végzés lehetőséget ad több gyakorlati kérdés rendezésére is, például az egészségbiztosítási jogosultság rögzítésére vagy az utazási utalvány kiadására.
Újdonság, hogy ha a nyugdíjigényt 4 hónapon belül nem bírálják el, az igénylő kérheti az előleg összegének módosítását az addig rendelkezésre álló adatok alapján. Amint minden adat elérhető, a végleges nyugdíjösszegről határozat készül, legkésőbb április 15-ig.
VIA Portfolio
Ez is érdekelhet:
A prémium kis SUV-k piaca jelenleg virágkorát éli, és a Jaguar E-Pace jó helyzetből indulhat a versenyben. Ez a Jaguar SUV-kínálatának legkisebb modellje – olyan termékvonal, amely egyébként 2015 előtt nem is létezett –, és akár teljes áron vásárolva, akár lízingelve, sokféle változatban elérhető.
Ugyanakkor az E-Pace nincs egyedül ezen a piacon. Számos gyártó verseng ebben a jövedelmező szegmensben: a legfőbb riválisok közé tartozik a BMW X1 és X2, az Audi Q3, a Mercedes GLB, a kiváló Volvo XC40, a Lexus UX, valamint a házon belüli konkurens, a második generációs Range Rover Evoque is.
Dizájn szempontjából az E-Pace egyértelműen Jaguar, de nem egyszerűen csak egy lekicsinyített F-Pace. Sajátos arányokat kapott, rövidebb túlnyúlásokkal elöl és hátul, a kupés tetővonal pedig az F-Type stílusából merít ihletet.
Az utastér inkább ismerős lehet a márka rajongóinak, hiszen sok meglévő Jaguar alkatrész és anyag jelenik meg benne, így elegáns és prémium érzetet kelt. Az R-Dynamic külső stíluscsomag most már alapfelszereltség minden változaton, a három felszereltségi szint pedig az S, SE Black és HSE Black.
A motorkínálat egyszerűsödött: az eddigi 2,0 literes benzines és dízelmotorok közül a P200 és a D165 már nem elérhetők. Maradtak a P160 és P250 benzinesek, valamint a D200 dízel, utóbbi mild-hybrid (MHEV) rendszerrel. A plug-in hibrid, azaz PHEV modell a P300e jelzést kapta, amely egy 197 lóerős, 1,5 literes háromhengeres benzinmotort és egy 108 lóerős villanymotort kombinál, összesen 305 lóerős rendszerteljesítménnyel.