Az 1,6 %-os korrekció sokak szerint kevés a valódi inflációhoz képest, különösen a kisnyugdíjasok helyzetét alig javítja. A százalékos rendszer miatt a magasabb nyugdíjak arányosan nagyobb növekményt kapnak, ami tovább növelheti a különbségeket. Nyugdíjprémiumról idén nincs szó, így a novemberi emelés lesz az egyetlen plusz juttatás.
VIA penzcentrum
Ez is érdekelhet:
A 2025-ös frissítést követően teszteltük a 2,0 literes ferdehátú modellt – és itt az új konfigurációját vizsgáljuk.
Mint korábban, a motorhoz két villanymotor csatlakozik, de a rendszer most 176 lóerőt ad le, szemben a korábbi 193 lóerővel. Míg a nagyobb hajtómotor továbbra is 111 lóerős, a motor teljesítményét csökkentették az autó károsanyag-kibocsátásának csökkentése és a hatékonyság javítása érdekében.
A Corolla hajtáslánca meglehetősen okos abban az értelemben, hogy óvatosabb vezetésre kényszerít, mivel ennek elmulasztása hangos, magas fordulatszámon bőgő hangot kockáztat.
Will Rimell
Hírszerkesztő
Korábban a 2.0 motor 111 g/km CO2-kibocsátást ért el; most 106 g/km-re csökkent, ami figyelemre méltóan megegyezik az 1.8-as értékével. Bár a csökkenés kicsi, jelentősen csökkenti a Toyota teljes flottájának kibocsátási szintjét, figyelembe véve az eladott Corollák puszta számát (tavaly világszerte 1,08 millió). A motoron nem végeztek mechanikai változtatásokat; a csökkenés egy szoftveres módosításnak köszönhető.
A hajtás ugyanazon a CVT-stílusú epiciklikus teljesítményelosztón keresztül jut el az első tengelyhez, mint amelyet korábban használtak az autóban.
Ez őszintén szólva azt jelenti, hogy az autó vezetési élménye ugyanaz, mint korábban. A 17 lóerős teljesítményveszteség nem észrevehető. A Toyota ugyanazt a 7,4 másodperces 0-ról 100 km/órára gyorsulási időt állítja, mint korábban, és bár ezt hivatalosan nem tudtuk megerősíteni, az érzés úgy tűnik, hogy így van.
A 2.0 tökéletesen megfelelő teljesítményt nyújt a mindennapi használatra, különösen városokban, ahol a hibrid rendszer hasznos elektromos lökést biztosít az alacsony sebességű gyorsuláshoz induláskor.
Azonban, mint korábban, az autópályákon a Corolla vezetése kicsit kevésbé válik pihentető élménnyé, és ez a sebességváltónak köszönhető. Míg a hibrid rendszer legjobb tulajdonságait állandó sebességgel haladva hozza ki, a plusz teljesítményigény a CVT-re jellemző magas fordulatszám-bőgést okozza, ami kissé fárasztó lehet egy hosszabb előzés vagy emelkedő megkezdése során.