El is fogadták! Drasztikusan változik az augusztusi nyugdíj!

2025 elején a nyugdíjak átlagosan 3,2%-kal emelkedtek, az inflációs előrejelzések alapján. Ez az alapnyugdíj részeként már januártól megjelent a havi utalásokban. A kormány ezzel a lépéssel próbálta követni az év eleji áremelkedéseket. Mivel az év első felében a tényleges infláció meghaladta az előre jelzett mértéket, a kormány novemberre újabb, 1,3%-os nyugdíjkorrekciót jelentett be. Ez szintén automatikusan jár majd minden érintettnek, és beépül a havi nyugdíj összegébe.

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

A Dacia Spring a lehető leginkább céltudatos elektromos autók egyike – egyszerű, könnyű, takarékos és városi használatra optimalizált. Menetdinamikai szempontból nem próbál többet mutatni annál, ami: egy megfizethető, praktikus és könnyen vezethető kisautó.
Városi manőverezhetőség és rugózás
A kormányzás kissé „tapadós” középállásban, de összességében nagyon könnyű, így kifejezetten ideális szűk helyeken való manőverezéshez. A 9,63 méteres fordulókör kiemelkedően jónak számít a kategóriájában. A futómű meglepően puha, és még a rövid tengelytáv ellenére sem hajlamos ideges pattogásra rosszabb útfelületeken.
Kanyargós utak – gumiabroncsok a fókuszban
A legnagyobb probléma nem is magával az autóval, hanem azzal van, milyen gumikat szerelnek rá. A tesztautók Linglong márkájú abroncsokat kaptak, melyek meglehetősen kevés tapadást nyújtanak – még egy ilyen visszafogott teljesítményű járműhöz képest is. Egy erőteljesebb gázadásra könnyen kipöröghetnek az első kerekek, akár száraz úton is.

Mindezek ellenére egy kanyargós úton, lendületből autózva egész szórakoztató a Spring. Az oldaldőlés érezhető, ami segít megjósolni a tapadás határát, de ha el is éri azt az autó, akkor is semleges viselkedést mutat. A menetstabilizáló ilyenkor elég határozottan lép közbe.
Autópályán – meglepően kompetens, de nem hosszú távra született
A Dacia Spring hivatalos végsebessége 78 mérföld/óra (kb. 125 km/h), és képes tartani a 70 mérföld/órás (kb. 113 km/h) tempót is, ha kell – bár hosszú távon nem ez az igazi terepe. Számolni kell a fokozott szél- és menetzajjal, illetve azzal is, hogy a magas, keskeny karosszéria érzékeny az oldalszélre.
Hatékonyság, töltés és valós hatótáv
A tesztelt, erősebb, 64 lóerős változat esetében a vegyes fogyasztás 5,0 mérföld/kWh volt (kb. 8,05 km/kWh), ami figyelemre méltó – különösen 12 °C-os környezeti hőmérséklet mellett. Ez alapján egy töltéssel kb. 215–220 km valós hatótávra lehet számítani, ami közel áll a WLTP által megadott 226 km-es (140 mérföld) kombinált értékhez, és bőven eléri a városi használatra ígért 305 km-es (190 mérföld) értéket.
A kis 26,8 kWh-s akkumulátor hatalmas előnye, hogy az autó tömege mindössze 984 kg, ezáltal a fogyasztás is alacsonyabb, mint sok nehezebb EV esetében. Viszont a gyorstöltés csak 30 kW-os, ami ugyan nem kiemelkedő, de a kis akkukapacitás miatt elegendő. A 20–80%-os töltés így körülbelül 45 percet vesz igénybe.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük