Először érkeztek felvételek a letarolt parajdi sóbánya mélyéről!

Az első videofelvételek képsorai szívszorítóak: a sós víz elárasztja az üregeket, a már lezárt Só‑szoros bejárata és a felszín is láthatóan sérül, erózió és süllyedés veszélye fenyeget.
A tűzoltók szivattyúzással próbálják elterelni a patakot, de a csőrendszer telepítése olyan lassan halad, hogy a munkálatok jóval elmaradnak az ígért határidőktől – pedig július 1-re tervezték.
TRAGÉDIA A MÉLYBEN:

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

A Lexus NX 450h+ 18,1 kWh-s akkumulátorának töltése nem jelent különösebb problémát, mivel egy 7 kW-os otthoni wallbox segítségével a teljesen lemerült akkumulátor kevesebb mint három óra alatt feltölthető 100%-ra. Az autó egyetlen teljes töltéssel hivatalosan több mint 45,7 mérföldet képes megtenni tisztán elektromos üzemmódban, ami városi használat során különösen előnyös lehet. Az akkumulátorra külön hároméves vagy 60 000 mérföldes garancia vonatkozik, amely évente 12 hónappal vagy 10 000 mérfölddel hosszabbítható meg a Lexus márkaszervizében elvégzett Hybrid Health Check révén – egészen tíz évig vagy 100 000 mérföldig. Ezt követően is lehetőség van az évenkénti ellenőrzés kifizetésére, amely további 12 hónapos jótállást biztosít a hibrid rendszerre, egészen az autó 15 éves koráig.

A biztosítási besorolás az NX esetében a felszereltségtől és a hajtáslánctól függően 32 és 43 között mozog, például az NX 350h Premium AWD a 36-os csoportba tartozik, ami átlag feletti költségszintet jelez. Adózási szempontból a Lexus NX hibrid hajtáslánca nem képes olyan alacsony kibocsátási értékeket produkálni, mint egy plug-in hibrid (PHEV), de így is lényegesen kedvezőbb a mild-hibrid vagy belső égésű alternatívákhoz képest. A 136 g/km-es CO₂-kibocsátás miatt az NX a 32 százalékos Benefit-in-Kind (BiK) kategóriába esik, ami a cégautó-használók számára magas költségeket jelent. Mivel az autó alapára meghaladja a 40 000 fontot, érvényes rá az úgynevezett „luxusautó-adó” is, amely szerint a második évtől kezdve az éves járműadó (VED) 600 font lesz.

Értéktartása szintén az NX egyik erőssége: az egész modellpaletta – néhány kivételtől eltekintve, például a csúcskategóriás Takumi felszereltségű full-hybrid változat – 57 és 62 százalék közötti maradványértékkel rendelkezik három év vagy 36 000 mérföld után. A legjobb választás az értékmegőrzés szempontjából a Premium felszereltségi szint, amely a full-hybrid verzió esetén 57,7 százalékos, plug-in hybridként pedig 61,7 százalékos értéken marad.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük