Tizenkét éves korom óta élek apával, de az elején nem voltunk jóban, nehezen alkalmazkodtunk egymáshoz. Hálás vagyok, mert ez idővel változott, ma pedig már bármit megbeszélünk, és jó a kettőnk közötti kötelék. – mesélte Viktor
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Városi, alacsony sebességű közlekedés során a váltó folyamatosan váltogatott, és néha enyhe rángatást is lehetett érezni a hajtásláncban a visszaváltásoknál.
Összességében, ha a lágy-hibrid rendszer villanymotorjának ún. „nyomaték-kitöltő” szerepe adott is valamit, a tesztelők ebből nem sokat éreztek: a D180 továbbra is kevésbé volt élvezetes, mint például egy X3 20d vagy egy Volvo XC40 D4.
A kormányzás áttételezett volt és kissé lassú, így a Discovery Sport sosem tűnt a kategória legfürgébb modelljének – viszont ez az irányítás stílus egyfajta eleganciát és nyugalmat kölcsönzött neki. A JLR más modelljeihez hasonlóan a mozgása rugalmas és arányosan kiszámítható volt.
A felfüggesztés hangolása dicséretet érdemel, mivel az oldaldőlés mértéke jól illeszkedett a kormányzás válaszreakcióihoz. Ez azt jelentette, hogy bár az autó nem volt sportos, mégis magabiztosságot sugárzott, és stabilnak érződött, különösen a kanyargós országutakon.
A Discovery Sport vezetési élménye összességében kellemes volt, feltéve, ha nem próbálta meg az ember túllépni azt a méltóságteljes tempót, amit az autó „elvárt”. A tapadás jó volt, a futómű és a kormányzás harmonikusan dolgoztak együtt, és meglepően kifinomult érzetet nyújtottak.
A Discovery Sport 2019-es új platformra való áttérését az elektromosított hajtásláncok befogadásának igénye indokolta.
Az Evoque-hoz hasonlóan a „kis Discovery” is a JLR új Premium Transverse Architecture (PTA) platformját kapta meg. A hajtásról különböző 2,0 literes, négyhengeres Ingenium benzin- és dízelmotorok gondoskodtak. A legtöbb motor 48 voltos mild-hibrid rendszerrel volt felszerelve, az „elsőkerékmeghajtás leválasztása” (driveline disconnect) funkció pedig a hatékonyságot segítette elő. A dízelek teljesítménye 148 és 237 lóerő között mozgott, míg a benzinmotoroké 197 és 246 lóerő között volt. Az egyetlen modell, amely nem kapott 48V-os rendszert, a belépő szintű, 148 lóerős dízel volt.
Ez a változat volt nemcsak az egyetlen RDE2-tanúsítvánnyal rendelkező Discovery Sport, hanem a leghatékonyabb is.