A viharok zivatarral, intenzív esővel, jégesővel és viharos széllökésekkel járhatnak.Késő estére várhatóan a zivatartevékenység megszűnik. A délkeleti országrészben helyenként még 25 fok körül alakulhat a napi középhőmérséklet. MUTATJUK MELYIK MEGYÉKBEN KELL FELKÉSZÜLNI!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A 2024-es frissítés során a Berlingo modell új, 52 kWh kapacitású akkumulátort kapott, ami valamivel nagyobb, mint az előző modell 50 kWh-s akkumulátora. Ez a frissítés nem hozott hatalmas ugrást az akkumulátor méretében, de mégis egy kis előrelépést jelent, amelyet érdemes megemlíteni. Ahogy a dízelváltozatoknál is, úgy az elektromos modellek esetében is egységesen 220 mérföldes (körülbelül 354 kilométeres) hivatalos hatótávot adnak meg minden kivitelre vonatkozóan, függetlenül attól, hogy az adott jármű a normál hosszúságú M változat, a hosszabb XL kivitel, vagy éppen a személyszállításra is alkalmas Crew Van. Ugyanakkor létezik egy úgynevezett „City” hatótáv-adat is, amely akár 304 mérföldet (nagyjából 489 kilométert) is ígér – ez jól mutatja, hogy az e-Berlingo hajtáslánca elsősorban városi használatra lett optimalizálva. Ez az a környezet, ahol az elektromos modell a legjobban tud teljesíteni, és amikor mi is teszteltük ezt a hajtásláncot, egyértelműen kiderült, hogy a gyorsabb, országúti vagy autópályás haladás nagyon hamar lecsökkenti a hatótávot. Viszont ha valaki tartja magát az alacsonyabb sebességekhez – például városi forgalomban vagy kisebb tempójú közutakon –, akkor nem okoz gondot akár 200 mérföld (kb. 320 kilométer) megtétele két töltés között, tehát ilyen környezetben igazán jól kihasználható a rendszer.
A töltéshez egy CCS csatlakozó áll rendelkezésre, amit a jármű hátsó oldalán helyeztek el, azon a ponton, ahol a dízel változat esetében az üzemanyagtöltő nyílás található. Azonban az e-Berlingo nem képes korlátlan teljesítményű gyorstöltésre, a maximális egyenáramú (DC) töltési teljesítmény, amit fogadni tud, 100 kW. Ez azt jelenti, hogy teljesen lemerült akkumulátorról indulva körülbelül harminc perc alatt képes elérni a 80 százalékos töltöttségi szintet, ami első hallásra kifejezetten jónak hangzik. Viszont fontos megjegyezni, hogy amint az akkumulátor töltöttsége eléri ezt a 80 százalékos határt, a töltési sebesség jelentősen lelassul, tehát az utolsó 20 százalék már sokkal több időt vesz igénybe.