Fodor Zsóka a Mokkában beszélt Schmuck Andor haláláról, akit a saját fiaként szeretett. Az utóbbi két évben azonban megszakadt köztük a kapcsolat, az egykori politikus eltaszította őt magától, aminek a színésznő szerint a betegsége lehetett az oka. Fodor Zsóka és Schmuck Andor korábban nagyon közel álltak egymáshoz, most azonban a színésznő is csak a hírekből értesült fogadott fia halálhíréről, ami nagyon megrázta.
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az elektromos Kia Soul hatótávolsága viszonylag korlátozott – 132 mérföld, vagyis nagyjából 212 kilométer –, ami eltántoríthat néhány vásárlót, de maga a vezetési élmény kifejezetten pozitív. A gyorsulás az indulás pillanatában erőteljes, és mivel nincs belső égésű motorhang, a vezetés csendes és nyugodt. Bár nehezebb, mint a belső égésű változat, az alacsonyan elhelyezett akkumulátor miatt a súlypont is lentebb került, így meglepően stabil és fordulékony, még kanyarokban is.
A Soul Sport változat, bár erős és gyors – 0-ról 100 km/h-ra 7,5 másodperc alatt gyorsul –, valójában nem nyújt igazi sportos vezetési élményt. A kormány érzéketlensége miatt nem igazán inspirál dinamikus vezetésre, és bár a duplakuplungos váltó kényelmes, sportos tempónál lassúnak tűnhet a váltásoknál. Ráadásul a nagy, 18 colos könnyűfém keréktárcsák még inkább kiemelik a futómű apróbb hiányosságait, főként rosszabb minőségű utakon.
A Kia Soul hajtásláncaival kapcsolatban két fő lehetőség van: egy 1.6 literes szívó benzines motor vagy egy 1.6 literes dízel. A benzines motor nem turbós, ezért bár az ára kedvező, fogyasztása és teljesítménye nem a legmeggyőzőbb. A dízelmotor sem a legkifinomultabb – indításkor hangos, régi típusú dízelre emlékeztető zajt hallat, és mozgás közben sem igazán simulékony, bár autópályán állandó tempónál visszafogottabb háttérzajjá csendesedik. A benzines valamivel gyorsabb: 0-ról 100-ra 10,6 másodperc alatt gyorsul (szemben a dízel 10,8 másodpercével), és végsebességben is minimális a különbség – 185 km/h a benzinesnél, míg a dízel 180 km/h-ra képes. Az automata váltós dízel hasonló menettulajdonságokat produkál.
A Kia kínálatának más modelljeiben már megszokott EcoDynamics, vagyis a különösen takarékos kivitel itt nem elérhető, így azok, akik a lehető legolcsóbb fenntartásra törekednek, csalódhatnak. A kínálatban a leginkább gazdaságos lehetőség továbbra is az 1,6 literes dízelmotor, melynek hivatalos fogyasztása 58,8 mpg, de a 127 g/km-es CO₂-kibocsátás még így is viszonylag magas értéknek számít a kategóriájában. A benzinmotoros, 1,6 literes változat 43,5 mpg-t tud, és 152 g/km a CO₂-kibocsátása, míg a sportosabb Soul Sport 40,9 mpg-t produkál, és 156 g/km-es szén-dioxid-kibocsátással rendelkezik – tehát egyik sem kimondottan környezetbarát vagy pénztárcakímélő választás, főleg hosszabb távon.
Aki valóban szeretné minimálisra csökkenteni a mindennapi autózás költségeit, és nem közlekedik rendszeresen hosszabb távokon, annak egyértelműen az elektromos Soul EV lehet a legjobb opció. Ez teljesen mentes az üzemanyagköltségektől, hiszen teljes feltöltése otthoni hálózatról 10–12 órát vesz igénybe, de gyorstöltő használatával akár fél óra alatt is jelentős mértékben feltölthető az akkumulátor. Az elektromosság költsége még így is jóval alacsonyabb, mint bármilyen hagyományos üzemanyaggal működő modell esetén, így városi vagy elővárosi használat mellett az EV valóban kedvező választás.