Így menthető meg a leander, ha fagykár érte

Ha a leandert teleltetés közben fagycsípte meg – mivel túl hideg helyen tartották, vagy a fagyvédő anyag nem nyújtott elegendő védelmet –, előfordulhat, hogy a levelek sárgulni és hullani fognak. Ilyen esetben érdemes levágni az elfagyott ágakat, és napos helyre helyezni a növényt, ahol nem éri hideg. Az Édenkert javaslata szerint a cserépben lévő virágföld felső rétegét cseréljük friss földre.
A levelek hullása kártevők (például pajzstetvek, takácsatkák) miatt is előfordulhat. Ha a levelek alsó oldalán ilyen jeleket észlel, akkor olajos rovarölő szerrel kezelje a növényt.
EZT MINDENKÉPPEN ELLENŐRIZNI KELL:

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Mindezek ellenére a modell nem kerülte el a szokásos munkás motorválasztékot. Csak két motor érhető el, mindkettő dízel és mindkettő négyhengeres. Az 128 lóerős 1.6 literes dCi a belépő szintet képviseli, és egy standard hatfokozatú manuális váltóval van felszerelve, csak az első tengely hajtásával.
A drágább, 175 lóerős 2.0 literes dCi elérhető manuális vagy CVT automata váltóval, de mindkét verzió a Renault All Mode 4×4-i összkerékhajtási rendszerével hajtja a kerekeket. Mi ezt a verziót teszteltük az opcionális X-Tronic CVT váltóval.
Ha mindez ismerősnek tűnik, az azért van, mert a motorok, váltók és az összkerékhajtás rendszer is megosztott a X-Trail-lel, valamint az első MacPherson típusú lengéscsillapítókkal és hátsó többlengőkaros felfüggesztéssel is.

Az All Mode összkerékhajtás rendszere egy elektronikusan vezérelt kuplungot használ a hátsó tengelyen, amely képes akár 50 százalékos nyomatékot is átadni a hátsó kerekeknek, amikor a rendszer szükségesnek látja, vagy ha a vezető manuálisan “lezárja” a hátsó tengelyt a műszerfalon lévő gomb segítségével.
Alternatívaként választható a ‘2WD’ üzemmód, amely visszaállítja a Koleos-t egy egyszerű elsőkerék-hajtású autóvá, de potenciálisan segíthet a üzemanyag-takarékosságban is.
Valahol a középtartományban, egy rövid 1000 rpm-es intervallumban, 380 Nm nyomaték áll rendelkezésre, és elkerülhetetlen, hogy itt végzi el az motor a legnagyobb részét a valódi munkának.
A 0-100 km/h ideje kevesebb mint 10 másodperc, ami elfogadható a kategóriában (a tesztelt erősebb Ford Edge nem teljesített jobban), de ritkán van olyan pillanat, amikor úgy éreznénk, hogy a Koleos magabiztosan előzni fogja az előtte lévő autót, anélkül hogy jelentős sebességet építene fel – vagy anélkül, hogy a vezető váltókarra nyúlna, hogy felélessze a váltót.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük