Ismét jön a tomboló vihar!

Az ország nagy részére elsőfokú figyelmeztetést adta ki a zivatarok, illetve a hőség miatt, de több vármegyében másodfokú figyelmeztetés van érvényben. Kedden a sok napsütés mellett erőteljessé válhat a gomolyfelhő-képződés, sőt, északnyugaton akár zárt is lehet a felhőtakaró. Záporok, zivatarok előfordulhatnak – legkisebb eséllyel az ország déli tájain –, s heves zivatarok kialakulására is van esély.

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

A Micra sosem volt az a típus, amit csak a vezetési élmény miatt vásároltak volna, és ez a legújabb generációra is igaz – bár határozottan fejlődött ezen a téren. A kezelhetőség megfelelő, és minden változat megkapta a nagyobb Qashqai-ból ismert Active Ride és Active Trace Control rendszereket. Az előbbi fékezéssel csillapítja a karosszéria mozgását az útegyenetlenségeken, míg az utóbbi kanyarodáskor segít az íven tartani az autót a belső kerék fékezésével.

A rugózás kissé feszes, még a kisebb kerekeken is, de autópályán már kifinomultnak érződik. Ugyanakkor, ha a precíz Polo-hoz vagy a komfortos Citroën C3-hoz hasonlítjuk, a Micra egyszerűen nem tud kiemelkedni.

A kormányzás megfelelő súlyozású, de kevés visszajelzést ad, a ötfokozatú kézi váltó pedig pontatlannak tűnik a riválisokhoz képest.

A Micra korábban gyenge motorpalettáját a 1.0 literes turbós, háromhengeres benzines bevezetésével frissítették. Kezdetben 99 vagy 115 lóerős változatban volt elérhető, de most már csak a 91 lóerős verzió érhető el.

A korábbi szívó 1.0-es benzines és 1.5-ös dízel motorokat már nem kínálják. Most kizárólag a 1.0 literes, turbós benzines érhető el.

A 99 lóerős verzió kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott, míg a 115 lóerős változat valamivel sportosabb karaktert adott a Micrának – 10 mm-rel alacsonyabb felfüggesztés és módosított kormányzás is társult hozzá. Ugyanakkor még mindig kevésbé komfortos, mint egy Polo, és nem olyan szórakoztató, mint egy Fiesta. A 0–100 km/h gyorsulás 9,9 másodperc, amit a Nissan „meleg hatchback”-ként jellemez, de a valóságban sok versenytárs gyorsabb.

A jelenlegi, 91 lóerős / 160 Nm nyomatékú IG-T motorral szerelt, ötsebességes Micra 11,8 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, míg a CVT automata ugyanezt 13 másodperc alatt tudja.

A 1.0 literes turbós benzinmotor jobban illik a Micrához, mivel a legtöbb kisautót rövid távokra használják – ezért a benzin hosszú távon jobb választás, mint a dízel.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük