Kellenek a 100 ezres címletet, az ezresnek nincs értelme. A hazai vitát könnyen el lehetne dönteni, ha csak szimplán a számokra hagyatkozunk. A forintsorozat 1990-es megújításánál az MNB az úgynevezett D-metric módszert alkalmazta a forgalomba helyezendő bankjegy- és érmecímletek meghatározására. Eszerint egy nemzeti valuta bankjegy- és érmecímleteit az egynapi átlagos munkabér alapján kell meghatározni. Ez a módszer azért tekinthető optimálisnak, mert közvetlenül a lakosság jövedelmi viszonyaihoz igazítja a pénzcímletek értékét.
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Ami viszont pozitív meglepetés, hogy még az alacsonyabb felszereltségű Boost modell esetében is elegendő erőtartalék van a motorban ahhoz, hogy az autó autópályán is magabiztosan mozogjon. Tehát nem csak városra vagy elővárosi közlekedésre alkalmas, hanem hosszabb utakra is megfelelő lehet.
Ami a fékezést és a regeneratív fékrendszert illeti, ott van némi hiányérzet. Az Atto 2-ben nem találunk a kormány mögött elhelyezett váltófüleket, amelyekkel más elektromos autókban általában szabályozni lehet a regeneratív fékezés mértékét. A BYD – úgy tűnik – nem tartja ezt fontosnak, pedig sokak szerint érdemes lenne beépíteni, mert növeli a vezetés élményét és az energiamenedzsment rugalmasságát. Ehelyett mindössze egy kapcsoló áll rendelkezésre az utastérben, amellyel két beállítás között válthatunk: „standard” és „magas” regeneratív fékezés. Ez a megoldás ugyan funkcionálisan működik, de nem ad akkora kontrollt a vezető kezébe, mint például egy többfokozatú, kézzel állítható rendszer.
Szerencsére a fékpedál maga jól eltalált: fokozatosan adagolható, megbízható, és természetes érzetet ad, így a vezetési élmény nem romlik drámaian attól, hogy nincs precíz kézi szabályozás a fékenergia-visszanyeréshez. Ennek ellenére sokan úgy gondolják, hogy az ilyen típusú rendszerekben a manuális, finomhangolható beállítási lehetőség mindig előnyösebb lenne – különösen azoknak, akik gyakran vezetnek városban és szeretnének a lehető legtöbbet kihozni az elektromos hajtáslánc lehetőségeiből.